Molli Skrevet Juli 31, 2023 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2023 Hei Har fått litt overflate rust ytterst på ene kanalen på min golf,blir dyrt å ordne det hos verksted,eldre bil så tenker fikse selv men hva trenger jeg?Ikke hull gjennom trenger ikke være så pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 31, 2023 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2023 Slip ned til rent metall og påfør grunning og lakk. Også klarlakk dersom det er metallic. Med (stor) fordel, kjøp 2-komponent lakk. Dersom det kun er snakk om en liten flekk så finnes det lakkstift å få kjøpt. Blir ikke lekkert, dog finere enn rust. Fremgangsmåten forblir den samme. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Molli Skrevet Juli 31, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2023 Ok takk men trenger jeg sparkel å kanskje,så det blir jevnt der,hva evt sparkling,hva pussepapir bør jeg bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 31, 2023 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2023 Kommer an på hvordan det ser ut etter fjerning av rust, samt hvor bra resultat du søker. Jeg har tidligere brukt Plastic Padding men det finnes mange typer som er ok. Sliper ned med ca 100-korning og avslutter med minst 320-korning. Jeg er ikke lakkerer så gjerne andre kan svare deg bedre, evt så finnes det flere tråder her inne om dette emnet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg