Gå til innhold

Bytte dyser på en 2003 Rav4

Ranger emnet


Sveinung Kristiansen

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet dyser på en Toyota Rav4 D2D 2003 modell. 

Så lurer jeg på. 

Skal dysene programmeres? 

Hva er normal mm3 trykk på dysene? 

Jeg har fått motor til å starte. Først kom det ut ganske svart eksos. Jeg tror jeg pumpet litt vel mye på dieselpumpen. 

Nå går bilen fint på tomgang med 3-4 nykk nå og da. Men så fort jeg trykker på gassen, får motor problemer og har lyst til å dø. Nå kommer det noe grå eksos. 

Min iCarsoft får opp feilkode P1226 fuel line malfunction. 

Fargen på eksos kan være for mye diesel eller at dysene lekker. 

Når bilen ken går normalt på tomgang er eksos også normal. 

 

20230812_151233.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sveinung Kristiansen skrev:

Hva kan jeg gjøre for å få ett bedre trykk? 

Hvordan kan jeg rense dysene event rail? 

Dysene er trykktestet? Høres veldig ut som de ikke holder særlig godt på trykket. Kan jo og være mulig at høytrykkspumpen er dårlig. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår