martin.skau Skrevet September 11, 2023 Rapporter Share Skrevet September 11, 2023 Hei! Har ett problem med min Peugeot 308 1,6 125hk. En gang jeg skulle kjøre så prøver jeg å gi gass. Men det stopper på to tusen rpm. Den vil ikke opp over dette. Litt kjøring før jeg kommer inn på en vei utstikker så kommer gul motorlampe opp. Litt tid går og jeg skal ta bilen til verkstedet, motorlampe er borte og bilen kjører fullstendig normalt. Verkstedet finner en feil på høytrykks drivstoffpumpe å bytter denne. en liten stund senere er samme feil tilbake, kjører helt vanlig så kommer først litt ujevnt rpm før den ikke gir meg noenting. Tar den med til samme verksted men siden feilen forsvinner i det jeg skrur av og på bilen er det ikke mye dem for gjort annet enn å slette feilkoden. Nå sitter jeg med en feil på bilen jeg ikke får funnet ut av. Etter jeg slår av bilen når feilen har dukket opp høres det ut som en vifte fremme i motorrommet går på overdrive. Noen som har noen idee? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 11, 2023 Rapporter Share Skrevet September 11, 2023 5 timer siden, martin.skau skrev: Hei! Har ett problem med min Peugeot 308 1,6 125hk. En gang jeg skulle kjøre så prøver jeg å gi gass. Men det stopper på to tusen rpm. Den vil ikke opp over dette. Litt kjøring før jeg kommer inn på en vei utstikker så kommer gul motorlampe opp. Litt tid går og jeg skal ta bilen til verkstedet, motorlampe er borte og bilen kjører fullstendig normalt. Verkstedet finner en feil på høytrykks drivstoffpumpe å bytter denne. en liten stund senere er samme feil tilbake, kjører helt vanlig så kommer først litt ujevnt rpm før den ikke gir meg noenting. Tar den med til samme verksted men siden feilen forsvinner i det jeg skrur av og på bilen er det ikke mye dem for gjort annet enn å slette feilkoden. Nå sitter jeg med en feil på bilen jeg ikke får funnet ut av. Etter jeg slår av bilen når feilen har dukket opp høres det ut som en vifte fremme i motorrommet går på overdrive. Noen som har noen idee? Det er veldig sjelden det er behov for å skifte høytrykkspumpe, så det er rett og slett slapp feilsøking som har gjort at du må skifte en veldig dyr komponent. Det er ikke mulig å gi et eksakt svar på hva som er feil her uten at det må feilsøkes nærmere. Det har vært kjent med dysefeil/dyselekkasje på disse motorene, sammen med andre feil som EGR-ventil og problemer med koks i motor som fører til turbohavari o.l. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.