Gå til innhold

Rå turbo til salgs

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

En kompis av meg som for tiden er uten internett skal selge sin turbo. Det er en T3 som har stått på en Saab 900. Har bare gått noen få hundre mil. Hvis jeg husker rett ladet den godt over 1,5 bar i Saab`n lett. Er nok god for mye mer. Kompisen som selger pratet om at det var en Garret Gruppe A turbo som kostet 15-16k ny i Sverige ! Noen interesert? Garantert stor nok turbo for enhver! :)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er 5000,- , men er åpen for bud. Mer info kommer, må bare lese av skrift på turbo. GK turboteknikk sitter inne med info om disse. Turboen er ikke helt ny, men nyoverhalet. Jævla pen..

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takktakk.. vet ikke ennå.. skal i møte på onsdag så får høre mer da.. sykt at alle på mo vet om d der.. hehe..

Btw

Sa feil over, DET ER MED WASTEGATE !

Bilder av turboen:

P1010001.sized.jpg

P1010002.sized.jpg

P1010003.sized.jpg

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ER en gruppe A turbo, og om du har en drøss av akkurat den sorten "jeg" selger så er det svært imponerende. Ikke mange som har en drøss med svære T3 turboer liggende. OM du skulle ha rett om at ny pris er 7-8k så er denne verdt mer enn 1500,- siden den bare er så vidt kjørt etter overhaling. Men uansett, Dählbeck gikk god for denne og mente det var en rå turbo.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zettie

Helt utrolig eGtTurbo.. Du klarte finne alle idiotene og få dem alle til å poste i èn og samme tråd.. helpme

Ja, det er helt utrolig.

På telefon med GIK turboteknikk i Norge så fikk jeg vite at "Grp A" Saab turboen er en Garrett T3 med trim 60 kompressor.

I fra http://www.gikturbo.se/prislistor/kona2-01.pdf så finner man C1070 Garrett T3 Saab "Grp A" = 9900 SEK inkl mva.

Flow map til Trim 60 kompressoren:

t3-60.gif

Utrolig hva en idiot klarer...

Byr 2500kr inkl frakt.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

Ja, det er helt utrolig.

På telefon med GIK turboteknikk i Norge så fikk jeg vite at "Grp A" Saab turboen er en Garrett T3 med trim 60 kompressor.

Utrolig hva en idiot klarer...

No offense mate, burde kanskje ikke tatt deg med der, men det jeg tenkte på var vel kanskje disse "500 dollar i USA"ene du kom med.. Ikke alle som importerer slikt selv vettu... Skal alt gjøres lovlig (mva, frakt etc) blir det fort litt dyrere..

Blir jo omtrent som å si at "eyy, ikke kjøp mk1classic sin Porsche 911 til 1.3 mill i norge siden du kan kjøpe samme bil i usa til 50000 dollars" uten å faktisk nevne engangsavgiften etc..

Det jeg reagerte på var vel mer de andre kommentarene som ble slengt her og egentlig ikke så mye din, så jeg gjorde vel kanskje en feil og beklager herved det, mk1classic.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en pm til Asim og ba han rydde opp litt i denne tråden, forstår godt frustrasjonen din :( Håpløst altså :/

Edit: feil.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zettie

Sendte en pm til Asim og ba han rydde opp litt i denne tråden, forstår godt frustrasjonen din :( Håpløst altså :/

Edit: feil.

Da har jeg ryddet opp her. Hold dere til topic!!!

La folk selge.... hvis du har noe å si som ikke er DIREKTE relatert til annonsen så ta det på pm eller les en bok eller no..... :D

Back to topic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...