sportagesux Skrevet Oktober 13, 2023 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2023 Har en 2013 Kia Sportage awd automat som diffhuset eksplodert under normal kjøring. Bil som har gått 120K og gjennomgått alle servicer. Noen som har vært borti lignende? Er det en grei jobb å bytte? Eneste diffen jeg har funnet på nett koster 15 lapper, og hvis detta er er et "vanlig" problem tror jeg heller jeg vil kvitte meg med bilen enn å blåse 15 tusen på en brukt diff som kan eksplodere nårsomhelst.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 14, 2023 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2023 Aner ikke om det er kjent feil på disse bilene. Har det vært skiftet olje på diffen noen gang? Det letteste er nok å se om du finner tilsvarende på finndel.no for eksempel. Solgt en del av disse, så burde være mulig å skaffe brukt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg