Gå til innhold

Golf 1 motor

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Forresten rakriste... blri bilen godkjent med den motoren du nevnte?

Er den bolt-on?

AUDI 2.0 MOTOR

Kmstand 200.000.

Prisant. kr 1.000,-

Tlf. 93685039 (Akershus)

Da har man jo hele motoren, bare bytte toppen og kanskje noe andre ting?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Forresten rakriste... blri bilen godkjent med den motoren du nevnte?

Er den bolt-on?

Da har man jo hele motoren, bare bytte toppen og kanskje noe andre ting?

om du tar orginal 2.0l audi motor og putter oppi en 1.8 gti golf så skiller det bare 3hk.

dette får du godtkjent (har snakket med biltilsynet) men det var ønskelig med skivebremser bak og stabstag oppe/nede foran og bak.

men så fort du begynner med det andre jeg snakket om så må du selv gå å snakke med biltilsynet og legge frem planene dine. for da forlanger de litt mer av prosjektet ditt.

jeg har selv ikke vært til godkjenning, men er jo heller ikke ferdig, men føler at jeg har en god dialog med biltilsynet under oppbyggingen.

de er ganske hjelpsomme så lenge ikke alt blir rot og virker useriøst

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da tenker jeg... om den originalt bare har 3 hk. ekstra, er det verdt bryet?

Hadde vært litt morro å klemt ut all effekt GTI motoren var god for... uten turbo. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en 2 liter 16v med to dobble webere, med kam, effektanlegg og slikt skal du såvidt tippe 200hk.

Turbohester er kjedelig :) Skikkelig sugemotor er tingen!

Ikke så altfor dyrt, kjørbart og ikke minst holdbart.

Må ha no sånt i bobla etterhvert..

Kanskje du vil kjøpe min 1.8gti med to dobble 40mm webere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugemotor er da på ingen måte bedre enne turbomotor, einaste ekstra på turbomotorn som kan ryke er turbon. Som har ein lavealder på 100- 500000km.

Ein 1.8 liter med 200hk turbomotor vil ha maks effekt lenge før ein sugemotor.

Så når sugemotorn jager på masse turtal vil den jo bli meir slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hallois! Var innom TS-Racing på Lørenskog for et par dager siden og spurte for (skikkelig) morro skyld, om hvor mye de ville ta for å lage meg ett enkelt lite nusselig turbosett til golfen min....

Kom ut derfra, med tanker om at jeg sannsynligvis ikke skal dit igjen.... Han som stod i disken skulle da ha 150,000,- av meg for å bygge noe sånnt! Da nådde vi ca 180 hester sa han!!!! Ja JØSS sa jeg bare da! DET blir LIIITE aktuelt! Han ville ikke "hjelpe" meg på en måte, og faktiskt anbefalte meg å HELLER kjøpe meg en 4'er Golf GTi og chippe den... Men det var jo ikke DET jeg var der for å spørre om.

Da lurer jeg fælt på hvor mange 10-talls millioner det tydligvis må ligge i "R4R"'n til Tommy!

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

-85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl)

-83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned)

-83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Men da tenker jeg... om den originalt bare har 3 hk. ekstra, er det verdt bryet?

Hadde vært litt morro å klemt ut all effekt GTI motoren var god for... uten turbo. :)

selvsagt er det verdt det.. du får mer dreimoment og mer potensial til videre utbygging. høyere komp får du og! så det betyr ingen turbo, men det virker som det er sugemotor som gjelder for deg?

motoren min har gått greit frem til nå.. var på bugrun i helga, og foruten dynamobytte i charlottenberg så har det ikke vært noe probs.

men i dag merka jeg tenningsbank bedre enn tidligere (for høy komp)

så nå må jeg se å få bestilt time til finjustering.

benka forresten bilen i bugrun, fikk desverre ikke effektmåling pga mistanke om tenningbank :( men men..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider