Nullpåbil Skrevet Oktober 25, 2023 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2023 Hei Det kommer suse lyder når jeg starter klimaanlegg/varmeanlegg for å varme opp bilen om morningen. Mistanke om at gassen til AC er tomt ? Hvor lenge pleier det å ta før trenger man trenger å fylle gass til klimaanlegg. Usikker om det trenges etterfylling ,siden jeg fylte den i starten av 2022 ( mindre enn 24 måned) og har også kjørt bil lite ( 9000 bare) ? Kan det være noe grunn at det skjer noe lekkasje eller er det normalt at så tidlig med så lite kjøring man trenger å bytte. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nullpåbil Skrevet Oktober 26, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2023 Har jeg spurt litt for vanskelig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 26, 2023 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2023 23 timer siden, Nullpåbil skrev: Hei Det kommer suse lyder når jeg starter klimaanlegg/varmeanlegg for å varme opp bilen om morningen. Mistanke om at gassen til AC er tomt ? Hvor lenge pleier det å ta før trenger man trenger å fylle gass til klimaanlegg. Usikker om det trenges etterfylling ,siden jeg fylte den i starten av 2022 ( mindre enn 24 måned) og har også kjørt bil lite ( 9000 bare) ? Kan det være noe grunn at det skjer noe lekkasje eller er det normalt at så tidlig med så lite kjøring man trenger å bytte. ? Sannsynligvis så har du en lekkasje på systemet. Det må fylles sporstoff på systemet. Er det en stor lekkasje, så kan det være nok å sette trykk på systemet og høre seg frem til hvor det lekker. Skal ikke være nødvendig å fylle på gass noe oftere enn maks hvert 5. år. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nullpåbil Skrevet Oktober 28, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2023 Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg