Lilleputt Skrevet November 11, 2023 Rapporter Share Skrevet November 11, 2023 Hei, ser på en 2010 2.0 TDi CR, men er noen ting som gjør meg litt skeptisk Turbo plystrer når man gir gass ved lavt turtall. Forhandler mente dette er normalt Kjøleveska var 2-3cm under «Min» ved tomgang. Forhandler mente dette også var normalt, men vet 2.0 har en tendens til å ha problemer med kjølesystemet Når vi kjørte litt var motoren ca 95 grader. Når vi stoppet bråkte viftene veldig mye. Noen mente dette var regen av DPF Håper noen kan gi meg litt mer konkret svar på disse spørsmålene. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 14, 2023 Rapporter Share Skrevet November 14, 2023 På 11/11/2023 den 6:14 PM, Lilleputt skrev: Hei, ser på en 2010 2.0 TDi CR, men er noen ting som gjør meg litt skeptisk Turbo plystrer når man gir gass ved lavt turtall. Forhandler mente dette er normalt Kjøleveska var 2-3cm under «Min» ved tomgang. Forhandler mente dette også var normalt, men vet 2.0 har en tendens til å ha problemer med kjølesystemet Når vi kjørte litt var motoren ca 95 grader. Når vi stoppet bråkte viftene veldig mye. Noen mente dette var regen av DPF Håper noen kan gi meg litt mer konkret svar på disse spørsmålene. Takk for svar 🙂 Hadde holdt meg unna. Er normalt med noe lyd fra turbo ved rusing, men det skal ikke være sjenerende og veldig tydelig Status på kjølevæska trenger ikke ha mye å si eller det kan være et tegn på alvorligere problemer, 95 grader er litt høyt. Hva som er status på DPF kan fint leses av med et diagnoseapparat. Det er risikabelt å kjøpe en slik bil og veldig mange usikkerhetsmomenter. Habiak92 reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg