A3TQ Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Hva er egentlig straffen, eller størrelsen på fartsbøtene i Danmark? Hva skjer hvis man skulle bli tatt i 200 km/t +? Mister man lappen der nede sånn som her hjemme? Noen som vet? Det er jo som kjent dæilig å være Norsk i Danmark...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Skulle vel tro at de sender saken til pol10 Norge....der hvor du bor høyst sannsynelig......så blir det vel en straffe sak.... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Slik jeg har forstått det må man kjøre dobbelt så fort som fartsgrensen for å miste lappen.. Men jeg er ikke sikker. Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Skulle vel tro at de sender saken til pol10 Norge....der hvor du bor høyst sannsynelig......så blir det vel en straffe sak.... Danske regler gjelder i Danmark, tyske i Tyskland osv, selv om du er Norsk statsborger vil jeg tro.. Kun dersom du kvalifiserer til å få inndratt førerkortet saken vil bli sendt til norsk politi. Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Der det er 120 og 130 grense i danmark, kan man kjøre nesten 200km/t før man mister lappen. I 110 sone, er det maks 187km/t mener jeg å huske. Maks bot er mellom 6 og 7000,-. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Mai 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Originally posted by Øyvind.H Der det er 120 og 130 grense i danmark, kan man kjøre nesten 200km/t før man mister lappen. I 110 sone, er det maks 187km/t mener jeg å huske. Maks bot er mellom 6 og 7000,-. Er det ikke 120 som er max hastighet i Danmark da? Mener at jeg har lest at fra 1. mai ble de satt opp fra 110 til 120... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Hmm. Mulig jeg husker feil. Ser skjelden fartsgrense-skilt i Danmark :) Uansett. 187km/t i 110sone. 197km/t i 120sone. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOSJ Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Ble selv tatt i fartskontroll i Danmark i fjor. Ubetydelig sum for oss her i Norge som er vant til mye høyere bøtesatser. Ble tatt i "fotoboks" (Kameraet sto i en Transporter) 91 i 80-sone fikk 450 DKR som det norske politiet måtte undersøke for at danskene skulle få sendt forelegget til meg. Kjørte forbi en politibil i 150-160 på motorvei, de gadd ikke engang å gjøre noe med det. Hadde det vært i Norge så hadde de vel skrudd på Blålysa lenge før det...... Siter VOSJ Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Jeg er nesten sikker på at grensen for å miste lappen ble satt ned til 160 da fartsgrensen ble satt opp til 130 Bilisterne har lagt en dæmper på farten på motorvejene. Det konkluderer færdselspolitiet efter fem dages landsdækkende kontrol. Og de, der kører for stærkt, kører mindre for stærkt end før. Den nye maksimale fart på udvalgte motorveje har siden fredag været 130 km/t. Siden er 413 bilister blevet taget i at overtræde den. 1591 kørte for stærkt på motorveje, hvor hastighedsgrænsen stadig er 110 km/t. - For en måned siden ville vi have set væsentligt flere hastighedsovertrædelser. Og hovedparten kører væsentligt mindre for stærkt end før, siger Helge Tang Holbek. --- Bare for å gå helt off topic... denne burde et par norske betjenter lese: Politiet udsætter bilister for livsfare Direktør i Rådet for Større Færdselssikkerhed, Rene la Cour Sell, opfordrer politiet til at ændre adfærd, når de udskriver fartbøder til bilister på motorvejene. Sørgelige erfaringer viser nemlig, at det er livsfarligt at opholde sig i nødsporet. - Hvert eneste år er der indtil flere personer, der bliver dræbt, mens de opholder sig i nødsporet. Politiets adfærd meget kedelig, siger Rene la Cour Sell. - Vi prøver at lære bilisterne, at de ikke skal standse i nødsporet, fordi et barn i bilen skal tisse. At et barn skal tisse er ikke nød, og fartbøder er i samme kategori, det er heller ikke nød. Det er lige så farligt for betjenten, som for den, der skal tisse, siger Rene la Cour Sell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Her er de nye reglene i Danmark; http://www.toyotaklub.dk/portal/forum_viewtopic.php?2.10905 Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Kjipt de har endra på 70% regelen. 70% over 130 :) Men det er egentlig bra, for faen så uforsvarlig... Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Mai 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Takk for nyttig info! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Likte denne.... spesielt At et barn skal tisse er ikke nød, og fartbøder er i samme kategori, det er heller ikke nød :rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Originally posted by k9v Danske regler gjelder i Danmark, tyske i Tyskland osv, selv om du er Norsk statsborger vil jeg tro.. Kun dersom du kvalifiserer til å få inndratt førerkortet saken vil bli sendt til norsk politi. lappen blir jo uansett inndratt? og sikkert etterpå overlevert til norges fangevoktere.. er jo mange ganger det står i aviser at utenlandske sjåfører har mista lappen... regner med at det samme skjer med nordmenn i utlandet Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Det var akkurat en annen tråd om det. Anngående en kar som kjørte alt for fort i Sverige, godt over inndragelsesgrensa. Han mista bare tillatelsen til å kjøre bil i Sverige. Fikk beholde førerkortet. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg