Gå til innhold

tåkelys montering

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

der er plassering ja, men vær forsiktig med å skjære i lista..eventuelt skaffe deg gitter eller no..festene er bra alt ettersom hva type tåkelys, grøftelys du har det..om du trenger så kan jeg ta av lista mi å ta bilder slik at du kan se hvordan det er festet..

edit: for å koble trenger du vel en relee, kjøpes på bilekstra elr no..er ikke så dyrt..eller bensinstasjoner mener jeg å huske..dunno..lykke til

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

Har sett litt på fangeren min og ser ut som det er plass til montering av tåkelys bare jeg skjærer ut i plastdelen av fangeren. (er ikke style fanger)

Noen som har erfaring med dette og hvordan det skal kables? Hvordan skrur dere med tåkelys på tåkelysa ?

monterte grøftelys under min RS4 front.. angående kabling så trenger du :

-pluss fra batteriet (med sikring)

-en kabel inn til bryteren

-jord til relet

-ledninger fra grøfelysene

(skal du ha harry lys i bryteren så må du trekke inn pluss og jord også :D)

kjøp deg et lys rele og en "bil tema/ekstra" bryter og spør viss du trenger hjelp til og koble....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR_Simba

der er plassering ja, men vær forsiktig med å skjære i lista..eventuelt skaffe deg gitter eller no..festene er bra alt ettersom hva type tåkelys, grøftelys du har det..om du trenger så kan jeg ta av lista mi å ta bilder slik at du kan se hvordan det er festet..

edit: for å koble trenger du vel en relee, kjøpes på bilekstra elr no..er ikke så dyrt..eller bensinstasjoner mener jeg å huske..dunno..lykke til

Ja om du kan ta bilder av hvordan du har festet så setter jeg pris på det...

GOU: Kablingsinstruks setter jeg også pris på... kanskje andre og som har bruk for det...

Ser i bilextra katalogen, at de selger Rele med kabler. De selger også tåkelyssett... ented vanlige eller kurve. Ser ut som forskjellen er kurvelys er litt mindre?

Mr. Simba: Hvor har du montert bryter henne? Jeg har 3 ledige plasser i dashbordet til bryter, men dem på biltema er akkurat litt for store til å passe inn der... må kanskje til med litt modifisering.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om du kan ta bilder av hvordan du har festet så setter jeg pris på det...

GOU: Kablingsinstruks setter jeg også pris på... kanskje andre og som har bruk for det...

Ser i bilextra katalogen, at de selger Rele med kabler. De selger også tåkelyssett... ented vanlige eller kurve. Ser ut som forskjellen er kurvelys er litt mindre?

Mr. Simba: Hvor har du montert bryter henne? Jeg har 3 ledige plasser i dashbordet til bryter, men dem på biltema er akkurat litt for store til å passe inn der... må kanskje til med litt modifisering.

ja jeg kan ta bilder ja, men blir litt seinere i dag pga bilen ikke er heime, skal ta bilder av koblingene også..menne bryter har ikke jeg laget til..dem står på heile tida :P hehe..var ganske lat da:P

skal visst være ulovlig, men purken sa ikke noe til mg sist jeg ble stoppet..kan hende han ikke la merke til det elr no..dunno, fint med bryter!

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste litt rundt på forumet her og så at tåkelys kun var lovlig med parklys på dagtid. Ikke med nærlys...

hva er nærlys? Spør kanskje forferdelig dumt nå...

nærlys er vel vanlige kjørelys.(trur jeg) hehe.jeg bruker å kjøre stort sett parklys + tåkelys..funker ikke akkurat om vinteren når d er mørkt, men no går d jo fint stort sett heile døgne :D

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nærlys er vanlige kjøre lys...

du har kun låvt og kjøre med grøftelys og parkering når det er lyst... kjører du me det om kvelden så er det 1500,- i bot...

kobling :

1 : trekk en ledning inn til bryteren i bilen

Kobl den inn på POSISJON 85 på relet

2 : Trekk en ledning i fra batteri (+) til POSISJON 30!

HUSK SIKRING PÅ DENNE

3 : Trekk en ledning i fra batteri (-) til POSISJON 86

4 : Trekk opp ledninger i fra grøftelysene (en fra hver).. kobl deretter inn på posisjon 87 (bruk sånn kabel sko på den ene ledningen at du får "2" utganger på kabelskoen , eller du kan vri disse 2 i sammen og gå opp til relet med en ledning)

5 : Der du fester grøfe lysene finner du jord..

6 : Lykke til

:cool:

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloDude

Eh...hvorfor ikke koble rett inn på bryteren du allerede har......trodde det var normalt ved ettermont........MYE penere.....

eeeeeeehhhhhh... fordi den bryteren IKKE har grøftelys funksjon viss den ikke er det orginalt der......

og den bryteren koster 1500,-...............................................................................

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider