Gå til innhold

Mercedes CLK DTM AMG

Ranger emnet


crx_no

Anbefalte innlegg

Med en ytelse på 582 hk og 800 Nm kommer nå Mercedes CLK DTM AMG som en skikkelig gateracer. Dette er en bil for spesielt interesserte med behov for ekstreme krefter og egenskaper. Vi gir deg fakta og de tøffe bildene av bilen.

 

CLK er i utgangspunktet en lekker Coupé som tilfredsstiller både den mer konservative og sportslige i ett. Fra kr. 474.200,- kan du få en ny CLK med "usle" 163 hk. Den vanlige CLK55 AMG-utgaven koster 1.374.700,- og har en ytelse på hele 367 hester. Om du kjøper denne, så sponser du staten med hele 812.738 kroner i moms og avgifter.

 

Men for deg som må ha noe enda mer ekstremt og kostbart, så kommer nå CLK DTM AMG på markedet. Kun 100 stk blir produsert, og med en pris på nesten to millioner kroner før avgifter, så blir det vel neppe mange å se på norske veier.

 

Det er Bernd Schneider sin sammenlagte seier i DTM som skal være konsernets inspirasjon for å lage en slik bil også for privatmarkedet.

0-100 km/t. flyr unna på 3,9 sekunder, og om du har hele 10,9 sekunder på deg, så klarer du faktisk å oppnå 200 km/t. Sistnevnte bør vel kanskje ikke testes ut på Norske veier...

 

CLK DTM AMG er neppe bilen for deg som kun vil ha et kjøretøy i garasjen, og har en familie å ta seg av. Bakseter finnes naturlig nok ikke. Årsakene er nok så enkelt som at bakseter tar plass, de veier mye, og en slik bil skal kun frakte fører og kartleser. Du sitter naturligvis i et skikkelig bur når du kjører denne bilen.

Men de setene som følger med er naturlig nok lette, gjennomførte bøtteseter med 4-punkts seler og trukket i skinn.

Den 5-trinns automatiske girkassen er tilpasset aktiv kjøring, og du kan naturlig nok gire med spaker ved rattet.

 

Ingen familiebil

Fra utsiden ser bilen ut som en skikkelig stylet CLK. Noen vil kanskje si på kanten til harry, men dette er helt klart gjennomført. Enhver plastibit som er påmontert har sin funksjon, og er testet ut i vindtunneler, for optimal aerodynamikk.

 

Cool.no

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

www.adrenalinracers.com

 

93- Mazda MX-5

Greddy Turbokit | Rial 7,5"x17" | Koni sportskit | Sparco stoler | Sabelt 6.pkt belter | OMP Ratt |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette må faen meg være første og eneste jævla nazibrakka jeg har fått sansen for....

 

Tragisk at dem skal bruke 200år på å lage en onkli gatebil!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by crx_no

Ingen familiebil

Fra utsiden ser bilen ut som en skikkelig stylet CLK. Noen vil kanskje si på kanten til harry, men dette er helt klart gjennomført. Enhver plastibit som er påmontert har sin funksjon, og er testet ut i vindtunneler, for optimal aerodynamikk.

HARRY?? Ingen kan vel synes den der er harry?

Den var fet... en merche jeg likte...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Ikke dumt, men den vingen bakpå koffert'n var ikke noe spesielt akkurat!

 

Tror ikke du sier det når du flyr av gårde 0-200 på 10,9 sekunder og når du passerer 300 km/t ;) da hjelpern deg sikkert litt

 

Ps. skal kjøre en MB CLK Kompressor Cab til haugesund og hjem i helga;) hehe

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår