Gå til innhold

Yaris 2008 - Påfyllingsrør og slanger

Ranger emnet

Tor Eriksen

Anbefalte innlegg

Hei, 

Påfyllingsrøret rustet bort, så jeg bestilte et nytt. Mistenker at det var feil, men monterte det likevel. Det gamle hadde tre rør, men det nye har kun to. 

Jeg aner ikke hva funksjonen til det tredje var, men det gikk inn i en sort kladd før det gikk videre opp til «halsen» hvor man fyller bensin. 

Er dette et viktig rør, eller kan jeg bare blende den tilhørende slangen som kommer ut av bensintanken?

Hilsen en som ikke er mekaniker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
På 1/25/2024 den 12:00 AM, Tor Eriksen skrev:

Hei, 

Påfyllingsrøret rustet bort, så jeg bestilte et nytt. Mistenker at det var feil, men monterte det likevel. Det gamle hadde tre rør, men det nye har kun to. 

Jeg aner ikke hva funksjonen til det tredje var, men det gikk inn i en sort kladd før det gikk videre opp til «halsen» hvor man fyller bensin. 

Er dette et viktig rør, eller kan jeg bare blende den tilhørende slangen som kommer ut av bensintanken?

Bruken av Sømløse rør og hylser bringer en ny dimensjon av pålitelighet og effektivitet til ulike industrier. Disse rørene tilbyr en sømløs struktur uten sveiseskjøter, noe som reduserer risikoen for lekkasjer og svikt. Deres jevne overflate og presise dimensjoner muliggjør problemfri transport av væsker og gasser, samtidig som de gir økt styrke og motstand mot ekstreme forhold. Enten det er i olje- og gassindustrien, bilproduksjon eller varmevekslingssystemer, sømløse rør og hylser gir en pålitelig løsning for kritiske applikasjoner og bidrar til økt produktivitet og driftssikkerhet.

Hilsen en som ikke er mekaniker. 

Det tredje røret du nevner kan være en vapor-return line som forhindrer dampoppbygging i systemet. Hvis det nye røret ikke har en tilsvarende funksjon, kan det føre til problemer som vapor lock, hvor drivstoffpumpen bare leverer damp til forgasseren1. Det er viktig å ha riktig type påfyllingsrør for å unngå slike problemer. Jeg vil anbefale å konsultere med en mekaniker eller sjekke bilens servicehåndbok for å sikre at det nye røret er kompatibelt med bilens drivstoffsystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider