Dal-z Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Heisann.... har litt problemer med at bilen ligger på høyt tomgangsturtall til tider.... hadde det problemet for noen måneder siden, og da skiftet jeg det ledningsnettet med brytere som ligger på gass-spjeldet. Alt ble supert... en liten stund.... Noen som har noen ideer om hva som kan være gale? Møller sier at det kan være så mangt... gass-spjeld-potensiometeret f.eks. eller noen slanger som ikke er tette slik at den suger falsk luft.... Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Originally posted by Dal-z Heisann.... har litt problemer med at bilen ligger på høyt tomgangsturtall til tider.... hadde det problemet for noen måneder siden, og da skiftet jeg det ledningsnettet med brytere som ligger på gass-spjeldet. Alt ble supert... en liten stund.... Noen som har noen ideer om hva som kan være gale? Møller sier at det kan være så mangt... gass-spjeld-potensiometeret f.eks. eller noen slanger som ikke er tette slik at den suger falsk luft.... Skulle jeg gjette, (er jo det det blir til), så ville jeg satt penga på ISV (Tomgangs stab) som ligger på toppen, ved spjeldet. Eller, enda bedre Lambda sonden. Lambda sitter festet i Kat, er ett helvette å komme til å få skiftet, men lager usansynlig mye dritt i motoren når den ryker.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 hums.... .det er ikke tomg stab... den har jeg sjekket... men lambda sonden muligens... humms... pokkers til greier altså! :mad: Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Originally posted by Dal-z hums.... .det er ikke tomg stab... den har jeg sjekket... men lambda sonden muligens... humms... pokkers til greier altså! :mad: Vet du hvor lambda sitter? Isåfall kan du bare kople fra kontakten til lambda, ligger ved torpedoveggen på passasjer siden, og prøve å kjøre uten. Bilen går i en "nødmodus" slik at den gir en bestemt blanding til motoren..derfor kommer den ikke til å gå helt rent, da den gjerne får litt fetere blanding osv..Prøv å se..værste fall kan du utelukke lambda sonden, så er den ute av veien. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 vet hvor den sitter jah... takk for tipset! skal prøve på det! :) Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 et par tips til! Bak på gass-spjeld huset sitter en liten skrue som man regulerer tomgangen med, denne skal ha en liten o-ring, som etter 13-14 år er ganske fesen. prøv å bytte den. alle slanger som går inn på manifoilen, sjekk at de er 110% eller bytt de. håppa av den ene hos meg, og turtallet endte på stabilt 4000.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2004 åkey... takker... skal sjekke! (og regner med jeg må skifte litt slanger jah... ) Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2004 Falskluft finner du LETT. Det er bare å gå over med startgass på alle slanger når den står på tomgang. Treffer du der den suger: Vroooooommmm!! Er det lambda vil den stabe når du napper av kontakten til lambdaen. Den sitter rett bak blokka på reimhjulssia, sannsynligvis på en brakett, ganske brei... Prøvd å bare justere på tomgangsskruen? Den skrur seg ut hvis det er dårlig låsing i gjengene..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2004 sjekka på den kontakta som går til lamda sonden, og der va jo eine ledninga som var AV! men det er nå fikset... skal bli spennende å se om det gjorde underverker! :) Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 .............? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 hehe.... ting blei bedre... men ikke HELT fornøyd enda... jeg får vel rengjøre tomgangsstabilisatoren. Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 no har e gjort rein tomgangsstabilisatoren og fixa ei ledning som var av på lambda-sonden..... ting blei bedre... i noen dager.... men av og til så er det ikke slik d skal være.... merkelige saker.... Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Har en plan...og en misstanke.. Min bil går som ett dass, funker ikke med lambda innkoplet, og alt er bare rævva..Bilen stopper når jeg trykker inn clutchen, og bremser, forann kryss eller andre biler, osv, og kan komme med umotiverte turtalls økninger, bare for å gjøre det. Jeg skal bytte banke sensoren til uka. Denne føler om det er feiltenning no sted, og justerer alt etter dette. Hvis denne sensoren ryker, blir tenningen skrudd helt ned, hjernen går i nødmodus, og bilen svømmer i bensin..derfor fet blanding, derfor stopper den (drukner i bensin), og derfor øker turtall, masssssse bensin som svis av.. Delen koster 675 kr hos møller, så jeg skal prøve til uken..håper dette er saken, og at ting kommer seg etterpå..tilbakemelding kommer.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Hadde lambda sonden din vært gåen så hadde bilen ikke gått på tomgang. Den ville nesten druknet i bensin og eksosen din ville vært sort. Det ryker verre enn en gammel dieselbil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Dal-z Heisann.... har litt problemer med at bilen ligger på høyt tomgangsturtall til tider.... hadde det problemet for noen måneder siden, og da skiftet jeg det ledningsnettet med brytere som ligger på gass-spjeldet. Alt ble supert... en liten stund.... Noen som har noen ideer om hva som kan være gale? Møller sier at det kan være så mangt... gass-spjeld-potensiometeret f.eks. eller noen slanger som ikke er tette slik at den suger falsk luft.... Du har en vacum lekkasje. En defekt ISV ventil utgjør en stor vacum lekkasje. Prøv å klemme flat slangen til ISV ventilen å se hva som skjer da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg