GolfG60Syncro Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Originally posted by banybakke Hadde lambda sonden din vært gåen så hadde bilen ikke gått på tomgang. Den ville nesten druknet i bensin og eksosen din ville vært sort. Det ryker verre enn en gammel dieselbil Bruker ikke lambda på min..... Og den ryker rent som få.... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Enn hvis motoren går ustabilt på høyt turtall med ISV tilkoblet da? Er det da naturlig å tro at ISV er gåen, eller er det andre årsaker? Med varm motor og ISV frakoblet går den på normalt turtall, er den tilkoblet er den litt ujevn på turtall, men hele tiden på høyt turtall (4000+-). Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Fjerner du lambdaen så går bilen helt fint, men hvis den er tilkoblet og ikke fungerer så blir det krøll med co og blanding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 så du mener lambda er gåen hvis motoren oppfører seg ulikt med ISV FRAKOBLET/TILKOBLET? Ikke at jeg vet det altså, bare lurer på hva jeg evt skal sjekke/bytte først... Merker ikke unormalt med røyk om ISV er på/av ihvertfall... Eneste at min bruker mer enn nok bensin? Noen formeninger om ca normalt bensinforbruk på en helt original G60?? Normal kjøring?? ;) 1,1-1,2 l/mil her..... Mener slanger osv er tette og,men bør vel uansett ta ny runde der.. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by thojen så du mener lambda er gåen hvis motoren oppfører seg ulikt med ISV FRAKOBLET/TILKOBLET? Ikke at jeg vet det altså, bare lurer på hva jeg evt skal sjekke/bytte først... Merker ikke unormalt med røyk om ISV er på/av ihvertfall... Eneste at min bruker mer enn nok bensin? Noen formeninger om ca normalt bensinforbruk på en helt original G60?? Normal kjøring?? ;) 1,1-1,2 l/mil her..... Mener slanger osv er tette og,men bør vel uansett ta ny runde der.. Bykjøring 1,0 - 1,1 - 1,2L , landeveien 0,6 - 0,7 - 0,8 L Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Rett meg om jeg tar feil, men lambdaen justerer vel bare bensinmengden sånn at co skal være ok. Mess ISV ikke har med annet enn å sørge for at bilen utjevner vacumet i manifolden når du slipper gassen, for at den ikke skal stoppe . Når jeg plugger slangen fra ISV så står motorn å jager litt på jevn gass fra 2 - 3000 omdr. når jeg da slipper gassen blir slangen sugd flat mellom blokkeringa i slangen og ISV. Grunnen til at jeg plugger igjen slangen er fordi ISV slipper ut ca 0,1 bar ladetrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Hvorfor plugger du igjen slangen til ISV sett heller inn en enveisventil, eller enda bedre lag et re-route kit! Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Klart jeg skulle hatt en enveis ventil, men hvem andre enn G tech er det som selger sånne? har du noe dele nr på den? Jeg plugget den fordi det er en billig og enkel løsning. G tech leverer en alu propp til slangen med et 4 mm hull i. Tror de tar litt over 200 kr for den. Det tar meg 2 minutter å lage en sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Kjøpte enveisventil hos tess, kosta ikke mye det, eneste bakdelen er at når lufta skal gå i den retningen den er open har den en tendens til å ligge rett rundr opningstrykket, så det blir en rapelyd i systemet, som lett kan høres ut som kommer fra laderen. Når det gjelder re-route kit skal eg få laga meg et slikt billig, sveiser sammen to alu-rør og lager flenser på de, kjøper en slangebit og noen slangeklemmer, dreier en liten plugg. kan umulig bli dyrt.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.