Gå til innhold

tomgangsproblemer

Ranger emnet


Dal-z

Anbefalte innlegg

Enn hvis motoren går ustabilt på høyt turtall med ISV tilkoblet da? Er det da naturlig å tro at ISV er gåen, eller er det andre årsaker? Med varm motor og ISV frakoblet går den på normalt turtall, er den tilkoblet er den litt ujevn på turtall, men hele tiden på høyt turtall (4000+-).

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener lambda er gåen hvis motoren oppfører seg ulikt med ISV FRAKOBLET/TILKOBLET? Ikke at jeg vet det altså, bare lurer på hva jeg evt skal sjekke/bytte først...

 

Merker ikke unormalt med røyk om ISV er på/av ihvertfall... Eneste at min bruker mer enn nok bensin? Noen formeninger om ca normalt bensinforbruk på en helt original G60?? Normal kjøring?? ;) 1,1-1,2 l/mil her..... Mener slanger osv er tette og,men bør vel uansett ta ny runde der..

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thojen

så du mener lambda er gåen hvis motoren oppfører seg ulikt med ISV FRAKOBLET/TILKOBLET? Ikke at jeg vet det altså, bare lurer på hva jeg evt skal sjekke/bytte først...

 

Merker ikke unormalt med røyk om ISV er på/av ihvertfall... Eneste at min bruker mer enn nok bensin? Noen formeninger om ca normalt bensinforbruk på en helt original G60?? Normal kjøring?? ;) 1,1-1,2 l/mil her..... Mener slanger osv er tette og,men bør vel uansett ta ny runde der..

 

Bykjøring 1,0 - 1,1 - 1,2L , landeveien 0,6 - 0,7 - 0,8 L

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett meg om jeg tar feil, men lambdaen justerer vel bare bensinmengden sånn at co skal være ok. Mess ISV ikke har med annet enn å sørge for at bilen utjevner vacumet i manifolden når du slipper gassen, for at den ikke skal stoppe . Når jeg plugger slangen fra ISV så står motorn å jager litt på jevn gass fra 2 - 3000 omdr. når jeg da slipper gassen blir slangen sugd flat mellom blokkeringa i slangen og ISV. Grunnen til at jeg plugger igjen slangen er fordi ISV slipper ut ca 0,1 bar ladetrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skulle hatt en enveis ventil, men hvem andre enn G tech er det som selger sånne? har du noe dele nr på den? Jeg plugget den fordi det er en billig og enkel løsning. G tech leverer en alu propp til slangen med et 4 mm hull i. Tror de tar litt over 200 kr for den. Det tar meg 2 minutter å lage en sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte enveisventil hos tess, kosta ikke mye det, eneste bakdelen er at når lufta skal gå i den retningen den er open har den en tendens til å ligge rett rundr opningstrykket, så det blir en rapelyd i systemet, som lett kan høres ut som kommer fra laderen.

 

Når det gjelder re-route kit skal eg få laga meg et slikt billig, sveiser sammen to alu-rør og lager flenser på de, kjøper en slangebit og noen slangeklemmer, dreier en liten plugg. kan umulig bli dyrt..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår