Gå til innhold

et par spm om 318is, Dr_S?

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Jeg har en 95 modell 318is E36 på hånden, bilen har gått 101 000km og står på oppretting hos onkelen min nå. Er veldig skadet langs siden siden den har skrapt imot en tunell vegg.

Onkelen min har sagt at den er min for 90 000,-

Bra pris?

Smørbrødslista:

-A/C

-Takluke

-Standard Interiør

-M-Tech ratt

-2 dørers Coupé men den kommer vel ikke i 4 dørers?

osv osv.

Jeg har en E30 318i fra 86 som jeg kjøpte av han for 2 mnd siden, men han mener at det beste jeg gjør er og investerer i litt nyere bil siden den E30 ikke holder evig..

Men skal jeg bytte til en nyere BMW så vil jeg ha en 6-er, eller er 318is såpass bra at dette ikke er nødvendig?

Og M-Tech understell er vel ikke standard som på 318is E30?

Etter det jeg har skjønt er det 140hk på disse motorene, og de er av typen "turtall, turtall og atter turtall" katagorien?

Typiske feil? Synker den fort i pris?

Osv osv, og ikke kom med tåplige ting om at det er en pakkistralle, for det kan jeg ikke gi mer faen i, jeg eier BMW fordi jeg liker bilen, ikke imaget :)

Takker på forhånd for alle svar!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis den blir i ok stand etter skaden er det vel helt grei pris. Ikke veldig billig, men. Hvordan er det med felger/dekk? Fulgt servicer? Noe m-tech dill?

Ellers, jo det finnes 4 dørs 318is. M-tech understell er ikke standard. Motoren er som du sier glad i turtall. Om den er så bra at 6'er ikke er nødvendig må du nesten selv vurdere. Den går jo omtrent likt som en 320, men du får ikke lyden.. Hva med å bare prøve en? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Jeg har en 95 modell 318is E36 på hånden, bilen har gått 101 000km og står på oppretting hos onkelen min nå. Er veldig skadet langs siden siden den har skrapt imot en tunell vegg.

Onkelen min har sagt at den er min for 90 000,-

Bra pris?

Smørbrødslista:

-A/C

-Takluke

-Standard Interiør

-M-Tech ratt

-2 dørers Coupé men den kommer vel ikke i 4 dørers?

osv osv.

Jeg har en E30 318i fra 86 som jeg kjøpte av han for 2 mnd siden, men han mener at det beste jeg gjør er og investerer i litt nyere bil siden den E30 ikke holder evig..

Men skal jeg bytte til en nyere BMW så vil jeg ha en 6-er, eller er 318is såpass bra at dette ikke er nødvendig?

Og M-Tech understell er vel ikke standard som på 318is E30?

Etter det jeg har skjønt er det 140hk på disse motorene, og de er av typen "turtall, turtall og atter turtall" katagorien?

Typiske feil? Synker den fort i pris?

Osv osv, og ikke kom med tåplige ting om at det er en pakkistralle, for det kan jeg ikke gi mer faen i, jeg eier BMW fordi jeg liker bilen, ikke imaget :)

Takker på forhånd for alle svar!

Ja, bra pris!

Hvis du vil ha sekserlyden, kjøp en 320. Men en 318IS går like bra med litt effektanlegg og åpent luftfilter. Motoren er morsom og den drar faktisk bra. Sammenlikn med en 318i, så ser du :)

Motoren er en 140 hk 16v 4 sylindret liten sak.

Hvis du kikker etter en ferdig stylet og bra understell, f.eks M-understellet, kikk på tyske sider etter 318IS Sport edition. De har full M-pakke og sportsinteriør og M-understell. Men som sagt, da må du til Tyskland.

Typiske feil er de vanlige BMW feilene, dugg i lykter, slitte bærekuler/bærearmer, spissing foran og bak.

Bilen er din venn og holder lenge hvis du gir den pleie og riktig olje + er nøye med service osv. Ikke kjøre den hardt på kald motor osv

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hagenisse

har du effektanlegg på din Dr_S? Isåfall, hva, hvor, pris, fornøyd osv ;)

Kjøpte et billig et, men er ganske fornøyd. Det har bra lyd og jeg merka forskjell fra org. til dette.

Det er et Simons anlegg som jeg kjøpte på Mekonomen til ca. 2100,- . 2 enderør med 2.5" utblåsning.

Men dessverre ikke rustfritt, det skulle jeg gjerne hatt!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider