Gå til innhold

Ta av fanger og bytte grill

Ranger emnet

quik

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å bestille ny grill til a'3en min, men jeg er ganske usikker på hvordan man bytter den.

Så lurer derfor om noen har en 1-2-3 liste på hvordag jeg gjøre det. Må vel av med fangeren og alt sammen. Er det noe jeg bør se opp for, eller er det bare å kjøre på?

Blir takknemlig for all mulig hjelp..Er vel noen som har gjort det før vil jeg tro..

Mvh Christian

2008 Audi S3

X 2003 Audi S3

X 2002 Audi A3 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må av med fangeren.... På S3 er det masse torx skruer på hver side og et par under. Og 4 "propper" oppe mellom lyktene. Der må du dytte de ned(vanskelig å få de opp uten å ødelegge de) og prøve og ikke miste de...

Ellers er det ikke noe problem. :) Er vel det samme på A3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

overhode ikke vits å betale for å ta av fangeren. Er veldig enkelt. Bare å åpne panseret..ta ut de pop naglene eller skruene som er der. Og så skru av de 4-6 skruene som sitter på hver side i hjulbuene. Sette den på igjen er og helt problemfritt. Eneste er at det kan være greit å være 2 stykker å gjøre det (enklere å få på fangeren etterpå da..men det er ikke verre enn å spørre din far eller en kamerat om en hjelpene hånd i 2minutter.

Angående grillen så skrev jeg tidligere at jeg syns at dette var noe av det vanskeligste. Det jeg mente med det var at jeg hadde litt problemer med å få den tilpasset. Nå vet jeg ikke hva slags grill du har kjøpt men antar en S3 original grill? Du har litt nyere bil enn meg så jeg er litt usikker på størrelsen på grillen i din bil forholdt i min. Er den nye grillen lik i størrelsen som den gamle?

Når du skal sette på grillen er det bare å klikke den ut bak fangeren og sette inn den nye. Går alt problemfritt burde alt være gjort på en liten halvtime.

Ja..og kom på en ting. De skruene i hjulbuene er av type TORX skruer. Du får kjøpt noen torx skrusett på biltema eller.no sånt til 40-60kr enplass. Sjekk katalogen. Burde være en enkelt operasjon å gjøre selv. Du trenger ikke vente 3 uker, går bra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider