Gå til innhold

Kan man bruke bilforsterker som hjemmeforsterker ?

Ranger emnet

prosessoren

Anbefalte innlegg

Originally posted by impreza_wrx

hmmm....hva med en hjemmeanlegg i bilen da? koble hjemmehøytalere til bilforsterkeren...de høytalerene spiller vel i 8ohm. kunne evt seriekoblet de til 4 ohm.

var noe som bare datt inn i hodet mitt, så har ikke tenkt noe særlig på dette.

og ikke tenk på plass eller lydkvalitet...går det??

Kort og godt: Ja, det går..

...MEN, dem er normalt beregnet for å spille i rom som er langt (LANGT) større enn det du får i en bil, så i fleste tilfellene vil det låte "tett" eller "trangt" av det. I fleste tilfellene er det såpass lite effekttålelighet på hjemmehøyttalere at du også vil klare vrenge dem for den minste ting. Skal du opp i effekttåligheten som du trenger for å matche de fleste gode bilforsterkere blir disse hjemmehøyttalerne ofte så dyre at jeg hadde IKKE satt dem i bilen :)

Det finnes selvfølgelig elementer som er beregnet på hjemmebruk som også fungerer i bil, så merk derfor over: "i fleste tilfellene".. Mange elementer lager BARE godlyd i bil så det skal være sagt, men det er da ofte påkostede elementer ;)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå satt inn Cerwin Vega DC 15 i Russbilen vår :D

Disse kjører vi på en Rockford Fosgate forsterker.. 4x75w..funker faktisk veldig bra..får jo ikke dratt høytalerne max ut men.

Er såpass med trøkk i det, at du orker ikke å spille musikk høyt i en evighet lissom.. :)

Vi har også 2 Jamo høytalere med 8"'re i på en kenwood forsterker.

funker fett :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider