Gå til innhold

Diodeparklys og sølv/krom blinklyspærer montert!

Ranger emnet

Zamot

Anbefalte innlegg

Har desverre ingen bilder enda, men tenkte å fortelle litt om pærene jeg bestilte fra http://www.mobilsentrum.no.

Diode-parklys (Link ):

Bestillte hvite, 2 stk for 119,- med 4 LED i hver.

Sleit noe helt forjævlig å få ut pæreholderen til den ene i bilen, men etter å ha fått på plass pærene, ble jeg rimelig fornøyd. Selv om de er hvite, ser de "xenon farge" på lyset, og tror nesten jeg må kjøpe noen hvitere/xenon look tåkelyspærer.. Det er ikke noe vits i kjøpe de blå istedet om man ønkser blålig skjær for å marche xenon.

De lyser rimelig sterkt, men ulempen er at de lyser mest rett fram, dvs. de "fyller" reflektoren lite med lys, og man ser liksom bare to prikker med lys. Har kun sett de i dagslys, og tipper de ser dritkule ut når det er mørkt.

Krom blinklys (link 2 stk 79,-):

Fryktet at de ikke var så sølv/krom som på bildet, men det var de. Så de ser jævlig stilige ut når de ikke lyser i lykter med blankt glass eller hvit bakgrunn. Men det er et par ting jeg ikke likte:

-Det er ikke blinklyspærer, dvs. de "duppedittene" på sokkelen som skal ned i spor og vris rundt, passer ikke. På blinklys er disse litt skjeve, mens f.eks. ryggelys (som er identiske med de jeg fikk) har dingsene diagonalt uten forskyvning.

Derfor måtte jeg modifisere pærene noe, tok en fil og slipte ned den ene dingsen. Dermed kunne jeg lettere stappe lyspæren i holderen.

-Så til lyset: De lyser utrolig svakt. Ergo mindre trafikksikkert og sannsynlighet for å få det godkjent på eu-kontroll (evt. at onkel ser det). Men når utseende teller.....

-De er ikke 21watt som er kategorien de ligger under, men 27. Det betyr at de blir en god del varmere enn vanlige pærer tipper jeg, i tillegg så fungerer nok kromen som en slags isolasjon, og man får sinnsyke temperaturer. I hvert fall klarte jeg å brenne meg på en pære, etter at den hadde stått på i 1/2 minutt i friluft!

Men siden jeg bruker de som blinklys, så regner jeg med at det går greit siden de da ikke står på hele tiden.

På grunn av de tre tingene vil jeg egentlig ikke anbefale disse pærene.

Men diodene er det bare å bestille. NB de ser ikke likt ut som på bildet, men funker bra for det. I tillegg har de en annen litt rimeligere type med kun 1 diode, som sikkert funker bra den og.

:)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

har testa diodeparklys tidligere..

men de gikk istykker pga varme fra hovedlyktene etter ikke alt for lang tid!

har testa både med 4 leds og 1 led.

Som silver-look frontblinkers har jeg no greier fra phillips tror jeg, sinnssykt dyre, men bra :cool:

Hø? LED er jo ikke akkurat kjent for å ryke så fort da. Merkelig...

Har også testa Osram Diadem blinklyspærer (dyre!), men de er veldig blå (avslått), og ikke så sølv egentlig.

Hvilke vanlige pærer (H1, H7, H3) pærer har dere erfaringer med, som er veldig hvite/blå/xenon look? Har testet noen, men de fleste blir kun litt hvitere enn normale pærer, og mangler liksom det stilige blåskjøret som matcher xenon (snakker her ikke om min bil).

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hatsu

http://www.dioder.dk ;)

Jodda, har sett den siden før. Men har noen erfaringer med produktene og bestilling derfra? Hvordan er det med porto og evt tollavgift/mva?

Kanskje de pærene til kupelys osv er noe å ha! (Lys til under dashen og i bagasjerommet, der sitter det slike pærer fra før)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Diode-parklys (Link ):

De lyser rimelig sterkt, men ulempen er at de lyser mest rett fram, dvs. de "fyller" reflektoren lite med lys, og man ser liksom bare to prikker med lys. Har kun sett de i dagslys, og tipper de ser dritkule ut når det er mørkt.

Har vurdert å kjøpe de samme. Men siden jeg har "kombi-lykt" (park- og hovedlys i samme reflektor) så vil jeg vel ikke få det samme problemet?

btw: Når man trykker på bildene av bilen på hjemmesiden din får man 404-feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trocse Dorf

Har vurdert å kjøpe de samme. Men siden jeg har "kombi-lykt" (park- og hovedlys i samme reflektor) så vil jeg vel ikke få det samme problemet?

btw: Når man trykker på bildene av bilen på hjemmesiden din får man 404-feil.

Problem og problem fru blom...

Har slengt ut et par bilder av diodene her.

Jeg vet veldig godt at når man klikker på bildene så kommer det ikke opp noe bilde, fordi det ikke er lagt inn noen store versjoner.. lite plass...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider