Gå til innhold

diskusjon om forsikring og ikke godkjente felger

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

hørtes litt optimistisk ut der :)

Tviler på biltilsynet (etter det jeg har lest og hørt), godkjenner RH cup felger med Steffan Tuv papirer.

Jeg tenkte å valse litt uansett for nå tar det nedi med mer enn 2 personer i bilen på bakskjermene...

Men jeg kjører helt til jeg blir stoppa, så prøver jeg heller å få den godkjent da, om de da reagerer på dem i det hele tatt.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter du uheldigvis på feil person, kan det gå dårlig. Disse følger de norske reglene til punkt og prikke uten å blunke bort på TÜV papirene du står med i hånda.

Men du har også de som setter seg litt mer inn i det, som titter på TÜV papirene og også forteller deg hva du kan gjøre for og få det godkjent.

Følger man de norske reglene er det riktig og si at ingenting skal utenfor skjermen, men ifølge de tyske papirene kan man tillate at felgen stikker utenfor mens slitebanen er på innsiden.

Tror ikke det er så mange BT karer som er klar over dette.

Måtte jo peke forklare og veive med armene til fatter og kollegaene hans....:D

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo4RS3

I TÜV papirene dine må det stå i ditt tilfelle. At felgene er godkjent til polo, det må også stå at felgene dine er godkjent med 195/45 14. Reglene blir litt annerledes med strekk i dekket, da trenger bare slitebanen være innenfor.

Jeg har hørt av flere at de nå sier at felgen skal være innenfor, noe jeg selv skal finne ut på mandagen, skal in å godkj bur, ratt og turbo kit.

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

her ser man strekket. Dette er ET20...

Vil nå tro at det kreves litt valsing for å få dette godkjent. Det jeg funderer over er om jeg bare skal kjøre til jeg blir stoppet, om jeg engang blir stoppet for det.

Lupoboy kjører vel rundt med 8x14 utfor skjermene. Har han godkjent?

Lupo boy har 8x14 foran og 9x14 bak hvis jeg ikke husker feil, men om det er godkj, veit jeg ikke.

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G40Turbo

Lupo boy har 8x14 foran og 9x14 bak hvis jeg ikke husker feil, men om det er godkj, veit jeg ikke.

var godkjent sa han.. om han tullet eller ikke... det vett kun han ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært utfor to uhell med 8x14 et15 19/45-14.. ikke vært no problem... Mer problem med polti og biltilsyn.. du må treffe rikti person på biltilsynet.. det står vel i steffan papira at skjerma skal breddes/valses tilstrekkeli'.. Og det er vel da en vurderingsak av biltilsynet.. ?? Hadde kjørt med felga i to dager da en poltibetjent hoppa ut i veien midt i sentrum og klagde på felga.. Var jo tre år sia, og var ikke mange 8x14" poloer i distriktet da.. De har klaga på felga i hver eneste kontroll jeg har havna i.. Har fått mangellapp på det to ganger...

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt moro om man blir stoppa av snut og du bare kan vifte med godkjenninga skrevet inn i vognkortet,bare å kjøre videre:D

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider