craaash Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Dagbladet skriver om formel 1 revolusjonen Ønsket er å minske forskjellene mellom fattige og rike formel 1-lag. - Meningen er å gjøre sporten jevnere og mer interessant. Jeg tror vi klarer det. Om det blir jevnt nok, gjenstår å se, sier FIA-sjef Max Mosley til AP. Her er noen av de drastiske regelendringene: -Motorene blir mindre kraftige - og mer holdbare. -Alle bilene får like dekk, med begrensninger på antall per løp. -Alle lag må bruke standardbremser -Elektroniske hjelpemidler i cockpiten blir forbudt -Girboksen og clutchen blir manuelle -Feltet skal utvides til 24 biler i hvert GP-løp. Møtet med de ti formel 1-lagene ble holdt i Monaco, og disse fire lagene var i utgangspunkt mot endringene: Ferrari, Renault, Jaguar (Ford) og McLaren. Likevel ble alle enige. - Med unntak for små detaljer, var det nesten enstemmig enighet for disse revolusjonerende forslagene, sier Mosley. Men alt tar tid. Først i 2008, kanskje i 2006, blir et aktuelt å innføre begrensningene. Endelig! :D Noen som har en mer omfattende artikkel el.l. om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Endelig ? Dette ligner jo mer og mer på CHAMP/Indycar bilene i USA. Hva blir det neste ? Alle må kjøre med Fiesta 1.1 motor og DBS Apache trommelbremser ? Mitt forslag: - Hjulstørrelse og dekk er fritt - Motorvolum og induksjon(turbo!) er fritt - Standard racefuel for alle team. - Kun ett depostopp - Min 700 kg. - Første mann i mål vinner For skikkelig overmotorisert racing med figthing fra start til slutt anbefaler jeg Moto GP. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
craaash Skrevet Mai 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Det er jo låv å håpe.. Jeg er enig i dine forslag :) Men men.. (Endelig fordi) Det blir da mye bedre med disse nye reglene, enn slik som det er nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Originally posted by arildh Endelig ? Dette ligner jo mer og mer på CHAMP/Indycar bilene i USA. Hva blir det neste ? Alle må kjøre med Fiesta 1.1 motor og DBS Apache trommelbremser ? Mitt forslag: - Hjulstørrelse og dekk er fritt - Motorvolum og induksjon(turbo!) er fritt - Standard racefuel for alle team. - Kun ett depostopp - Min 700 kg. - Første mann i mål vinner For skikkelig overmotorisert racing med figthing fra start til slutt anbefaler jeg Moto GP. fritt motorvolum og induksjon? det kommer til og gå fort ja, men jeg tror nokk at det blir veldig mye farligere også. Skal det bli fritt valg av motortype også da? Tenk deg en f.eks. 15 liters wankel motor med masser av store turboer! hvor mange tusen hk blir det når folk har fått ut nesten 1000 hk av en 1,3 liter wankel med turbo og med formel 1 sitt budskjett og teknikk vill de sikkert få enda mer hk/l. Og da blir det vel bare Ferrari, Jaguar og McLaren som har råd til og delta lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 De største teamene vil vel fortsatt ha enorme budsjetter samme hvordan reglene er. Det er jo stor fare for at den sinnsyke utviklingen og testingen fortsetter på andre områder på bilen som ikke omfattes av standardisering i regelverket, og på den måten opprettholder dominansen. I tillegg til forslagene mine over vil jeg legge til en ny regel. - Sjåførene får fastlønn fra FIA og det skjer en trekning for hvilke team de skal kjøre for før hvert løp. Hehe, tenk Schumi kjøre for Minardi. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg