Gå til innhold

Beste EQ Oppsettet på Pioneer spillere !

Ranger emnet

prosessoren

Anbefalte innlegg

Hvilket oppsett av "Vocal" "Super-bass" "Powerful" "Normal" osv er det som gir det beste og mest komplette lydbildet på pioneer spillere med "EQ-valg-knapp" ?

(For meg virker det som om "powerful" gir et ok lydbilde, eller ?

Har to 2,5" frontsett, to 6x9 høytt bak, 12 sub i kasse, og forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prosessoren

Hvilket oppsett av "Vocal" "Super-bass" "Powerful" "Normal" osv er det som gir det beste og mest komplette lydbildet på pioneer spillere med "EQ-valg-knapp" ?

(For meg virker det som om "powerful" gir et ok lydbilde, eller ?

Har to 2,5" frontsett, to 6x9 høytt bak, 12 sub i kasse, og forsterker.

flat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Off topic : Var du på forhandler konferansen i Oslo?

*vanskelig å kjenne igjen folk* ;)

LOL :D Yepp...du også antar jeg? :D

Fant gutta på Autosound...men jeg klarte ikke å lokalisere dere...før det ble for fuktig til å utføre slike leteaksjoner! LMAO :D

Var vi som var gunnen til at showet begynte litt sent! :D

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en "dust" som sitter hjemme med rævva hjemmekinoreceiver og jallahøytalere og tror det låter bra bare fordi jeg setter på MegaBass og SuperL0ud settings. Hjemme har jeg ingen form for equalizing annet enn lydsignaturen til forsterkerne/kablene/høytalerne. Men i bilen med min gamle Pioneer spiller, forsterker og Infra 6x9" (jbl decade kopi) syns jeg meste av musikken låter helt crap hvis jeg ikke setter på "POWERFUL" EQ på spilleren. Hadde jeg hatt et godt frontsett i stedet hadde kanskje saken blitt annerledes! SuperBass setting er helteit, Vocal låter falskt, Flat låter pistrete osv,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

LOL :D Yepp...du også antar jeg? :D

Fant gutta på Autosound...men jeg klarte ikke å lokalisere dere...før det ble for fuktig til å utføre slike leteaksjoner! LMAO :D

Var vi som var gunnen til at showet begynte litt sent! :D

@lpher

Hehe!

Ble morsomt utpå kvelden på smuget.. Hadde det utrolig morro sammen med John og Classe... :P

Det var vi som fikk John til å si alle de dumme tingene..

Hørte du den "vil du se på frimerkene mine" han sa?

Jeg, Frank (kollega) og Stig Westerhus som hadde det litt morro borti hjørnet.. :op

Hmm.. Husker du noen som kom litt sent på foredraget, og satt seg forrerst? Det var oss... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Hadde jeg hatt et godt frontsett i stedet hadde kanskje saken blitt annerledes!

Du vet jo svaret du? :) Seriøst....det er som det blir nevnt tiligere her...bare å justere seg fram til hva man selv synes høres pent ut :) ...100% får man ikke før man lar vær å bruke all eq-dilldall...og benytter skikkelige komponenter hele veien :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Hehe!

Ble morsomt utpå kvelden på smuget.. Hadde det utrolig morro sammen med John og Classe... :P

Det var vi som fikk John til å si alle de dumme tingene..

Hørte du den "vil du se på frimerkene mine" han sa?

Jeg, Frank (kollega) og Stig Westerhus som hadde det litt morro borti hjørnet.. :op

Hmm.. Husker du noen som kom litt sent på foredraget, og satt seg forrerst? Det var oss... :D

Ahh...det der var dere det ja....kom rett før dere vi :D

"Welcome til mytt room" Sounds familiar eller?! :D

Var show den kvelden ja! :D

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider