Gå til innhold

Et raskt spm anngående Spiller forsterkerne?

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Hvis man tar f.eks en ny pioneer i 3000kr klassen, hvor mange watt kan man regne med per kanal i RMS?

Er en som påstår at disse innebygde forsterkerene yter oppmot det de er oppgitt til ,altså 4x50 watt, men 4x50 watt mosfet er vel max output?

Mens rms ligger på rundt 24-27watt per kanal?

Takker for alle svar anngående spm!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man bruker den nye standaren, som RF og Alpine har laget; CES2006, så blir fort 4x50watt til 4x10watt... Det ser du på RF spillerene også... Og de er jo ikke kjent for å levere dårlig med saft. Tviler på at det er noen andre merker som leverer noe særlig bedre enn det, målt med samme standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Mener å ha lest i "Drive" at forsterkere flest i headunits oftest har max. på 4x8W...

Er sikkert unntak for High-end spiller.

Nei... Ingen forskjell på High End og vanlige spillere. Det er rett og slett ikke mulig å hente ut 4x50watt fra en spiller. Det blir alt for mye varme. (Bare tenk på hvor stor en 4x50watt ekstern forsterker er.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var det jeg prøvde og få frem til kameraten min, men han sa han hadde målt 30-35watt på en 4x40 watt forsterker.

Personlig så vet jeg at dette er umulig pga fysiske hindringer, men nå vet jeg ikke hvordan han har målt engang..

Har også en kamerat som har kjøpt seg en 2001 mod Audi A4 Avant, han skal nå ha anlegg og vil jo helst ikke ha ekstern forsterker pga pris..

Han vil drive alt på spillern, og trodde det var mulig siden det var 4x50 watt.. så det virker som om vanlige folk tar det for god fisk at det faktisk ER 4x50 watt i spillern, dette må jo bli en skuffende affære når de lemper i 6*9 og en 12" sub og ikke klarer og høre noe :P

Men men, over til stasjonsvogn mannen min, han vil helst ikke over 5 k på komplett anlegg, helst med spiller også.. forslag? Skal bare være lyd, ikke super lyd som han sier!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Til 5 laken får en ikke rare greiene. Husk at en trenger kabler til støm, høyttalere og signal samt sikring.

Legg på to lapper til så kan han jo få et ok oppsett med koakshøyttalere om han ikke gidder å ha løse diskanter på dashbordet, en grei 12" og en ok spiller.

Eks: Focal 12" og koax, en grei spiller og DynaBel BF 604 til å drive dette. I tillegg kommer kabling...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider