Gå til innhold

Meguiars

Ranger emnet

borabora

Anbefalte innlegg

Har ikke fått prøvd så mye enda, handla litt på motormessa men glemte et par ting. Fått stort sett bare skryt etter det jeg har lest.

Skal prøve en del i løpet av neste uka, får igjen bilen fra lakkering i dag.

Lest en del på det forumet her http://www.tyresmoke.net/ubbthreads/postlist.php?Cat=1,2,12,15,22,25,26,27,3&Board=cleanEn fyr som selger produktene som er mye inne der og mye diskusjoner rundt forskjellige bilpleie produkter. :)

BTW: BilXtra på Ryen hadde dårlig utvalg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Har ikke fått prøvd så mye enda, handla litt på motormessa men glemte et par ting.

Jeg så også han på motormessa, men de produktene han presenterte var ikke å finne på hjemmesiden deres.

Det var en slags polish med rubbing inkludert. Forskjellig virkningsgrader fra 1 til 12 eller noe. Den kunne vært interessant, så sparer man å rubbe lakken før man polerer den.

Noen som har sett det produktet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på hjemme siden deres. Der har de endel bilder og klipp hvordan tingene skal gjøres. Typisk amerikansk, men ok.

Lærte noe ihvertfall. Med fare for å drite meg helt ut, så sier jeg det likevel :) . Jeg trodde at polishing og wax'ing var det samme. Trodde det bare var to forskjellige måter å si det på. Men neida, det var det ikke. På en av filmene går Meguiars him self frem å viser framgangsmåte.

Brilliant. Først er det rubbing eller "scrubbing" det var eneste gangen de brukte maskin. Fordi her var det viktig å være nøyaktig. Etter scrubbingen, kom polish. Etter polish kom wax'ing.

På min nr 2 bil (uno), så tok jeg ifjor rubbing for hånd, og deretter polerte jeg den med maskin. Utrolig resultat, men i etterkant dårlig vedlikeholdt (makinvask), og man kunne se rubbing stripene (minimalt, men allikevel).

Så iår skal jeg prøve det Meguiar gjør, og håpe på det beste ;)

Har visst fått utrolig godt rykte på seg det merke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bilshampoo og en ting til eller noe.. ikke noe polish og sånn.. møkkadårlig.. så kjøpte Autoglym jeg :)

Si hvordan det blir med Meguiars'en da, så kanskje jeg kjøper det neste gang!

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått prøvd så mye enda, handla litt på motormessa men glemte et par ting. Fått stort sett bare skryt etter det jeg har lest.

Skal prøve en del i løpet av neste uka, får igjen bilen fra lakkering i dag.

Lest en del på det forumet her http://www.tyresmoke.net/ubbthreads/postlist.php?Cat=1,2,12,15,22,25,26,27,3&Board=cleanEn fyr som selger produktene som er mye inne der og mye diskusjoner rundt forskjellige bilpleie produkter. :)

jeg sa de HAR, jeg sa ikke DE HAR DRITBRA UTVALGT ;-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

jeg sa de HAR, jeg sa ikke DE HAR DRITBRA UTVALGT ;-))))

Hadde kanskje 1/4 av produktvalget dems..... ;)

Litt lite....

Men fikk tak i det jeg trengte på lørdag. :D

Polerte bilen på fredag og er kjempefornøyd.

Mye bedre å jobbe med enn Autoglym og slipper de hvite greiene... :D

Skal holde lenger oxo. :)

BTW: Lukter altfor godt da.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider