Gå til innhold

Hva kan være galt?

Ranger emnet

Opel-Erik

Anbefalte innlegg

Halla!

Trenger litt hjelp her... jeg er ikke akkurat den som kan skru best på motor å sånt i bil... men prøver å lære.. men kan noen hjelpe meg litt her... har et problem med Calibra'en min (8V-motoren)

Jeg har slite fælt i det siste med at bilen har faktisk kokt for meg noen ganger... Og bilen har av og til også blitt litt for varm.. så jeg har måtte skru på varme-apparatet på full guffe for å slippe varmen inn i bilen istedet... Men slik skal det jo heller ikke være.

Men har sjekka litt rundt i motoren.. og jeg har sett det lekker frost-veske som bare det. Så må fylle på hele tiden.. hehe Og tror det er hull i radiatoren... men heller ikke den vifta forann (fagspråk er noe dritt) radiatoren starter for å kjøle ned.... Kanskje sikkring som har gått til vifta??? eller?

trenger hjelp... Si ifra hvis du trenger mere info får å hjelpe meg :)

Takk

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

bedre å ordne lekkasjen .. slike vidunder midler er ikke bra for alt..

Joo da;) bare kjøp den billigste du finner.. hehe..

Har kjøpt mange til golfen min..

men ingen funka... kjøpte så en til 39 kr på thorsov, en liten blå flaske. Har vært tett nå nesten 1 år:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvor du har lekkasje, så kan du finne ut mere etterhvert. Det å overopphete motoren er ikke sundt i det hele tatt. Du tar knekken på pakninger og trykket kan gjøre ugang med litt av hvert, så jeg råder deg til å finne ut hva som er galt. Vannpumpe, termostat, temeraturføler på radiator for radioatorvifte eller sikring til vifta er det som kan være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver sånt vidundermiddel til å tette radiatoren med først.... Så får jeg sjekke sikringer... fordi den vifta vil ikke starte.. Argg! Godt jeg ikke skal kjøre opel alt for lenge... Hater opel.. er jo ikke annet enn problemer...

Tror vannpumpa skal være byttet... men er dte noen måte å sjekke om den er ødelagt på.. Men hva med det probleme med at ikke jeg får noe varme ut av varme apparatet da?? Det er noe som kom samtidig med de andre problema.. så regner det henger sammen med de andre... hehe... Dritt Calibra... !!

Får fikse den opp å selge den... Tenkte på å style den litt mere... men akkurat nå tror jeg pengene går på å fikse den opp... også få solg den driten... :cool:

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke bli frustrert nå:) Skal ikke være vanskelig å fikse dette. Grunnen til at du ikke får varme ut av varmeaparatet er sannsyligvis at du har for lite vann i systemet ditt. Eller at vannpumpen har tatt kvelden.

Blir motoren varm når du kjører på landeveien, altså når du kjører jevnt over et lengre stykke? I såfall har du problemer med termostat eller vannpumpe.

Blir motoren varm kun når du driver med småkjøring og tomgangskjøring? Da har du problemer med temperaturføleren som sannsyligvis sitter på radiatoren. Kan jo også være sikringen da men...

Men er du sikker på at det er radiatoren som lekker? Ville ikke prøvd noe "vidundermiddel" før jeg hadde vært sikker på dette først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider