Gå til innhold

Hva kan være galt?

Ranger emnet

Opel-Erik

Anbefalte innlegg

Skal ta en titt imorgen jeg... så skriver jeg tilbake da.. Har ikke rekke å sett på den idag, for jeg har ligge med 40 i feber i heledag serru.

Den liker ikke å stå på tomgang nei... da blir den fort varm... har hatt mistanke om at det må være noe galt med termostaten lenge... Er det store greiene å bytte?

Men hva med vann-pumpa... noen måte å sjekke om den er i orden eller ei? :)

Takk for svara folkens :D

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier "koker" sammen med bilen i tykt og tynt:D

Termostaten bruker å være veldig enkel å skifte på de fleste biler. Har aldri vært borti slike biler, men jeg regner med at det er lett på din bil også. Billig er den også, så det skader ikke å skifte den. Har vært borti mye faenskap p.g.a denne lille saken jeg også:) Om denne ikke vil åpne kommer det ikke nytt vann inn i radiatoren slik at vannet i denne vil være kaldere enn vannet i selve motoren, og dermed vil ikke radiatorvifta starte p.g.a at temperaturføleren sitter på radiatoren:) Huff.

Vannpumpa er litt verre å teste egentlig. Du kan koble av en slange å se om det kommer vann der. F.eks slangen øverst på radiatoren. Gjør det helst når motoren er kald da så du kan sette på håndflaten for å sjekke om det er trykk på vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som ryker er radiatoren... ;) Hehe...

Kommer ikke noe uvanlig mye røyk ut fra eksosen nei...

Har hvert ute for å se på bilen... Men så pluteslig begynte det å regne noe vilt.. så det ble vått overalt her... så får se på det litt senere. Men har fylt på nytt vann så jeg kan se hvor det lekker fra...

Jeg fant noe rart under radiatoren da... som det virket som det var vann på... altså at det kanskje var der det lakk fra... var et tynt rør eller noe sånt... hehe... Hake peil på hva ting heter her nei :p Hehe Men det var av metall det røret da... Ikke noen slange... Men hjelper det å fylle på sånn tettnings sak da eller? Hvis det er fra det "røret" det lekker? Hvis det i det hele tatt var et rør :)

Men skal stikke å sjekke litt så fort det slutter å regne...

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sjekka litt mere nå... Ser ut til at det er radiatoren som lekker ja... Så hvor får jeg tak i sånn tettningsmiddel?? Får jeg kjøpt det på bensin stasjon?

Sjekka også om noen sikkringer hadde gått... Men alle så fine ut. Så mulig jeg må bytte den termostaten da...

Men motoren koker ikke så lenge den har vann nå ihvertfall.. Var nok derfor den kokte så vilt her om dagen... fordi alt vannet hadde lekke ut.

Men er kjipt å fylle på vann hverdag da.. hehe... så det tettningsmiddel greiene hadde gjort susen.

Så er vel ikke vannpumpa som det er noe galt med allikavel.

Men hvis den står lenge på tomgang, så blir den varmere og varmere, fordi den vifta aldri starter da, men det er vel termostaten som dere sa...

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider