Gå til innhold

Forkontroll service

Ranger emnet

ioniq2019

Anbefalte innlegg

Har servicetime på min Hyundai Ioniq 2019 i slutten av Juni. Nå fikk jeg invitasjon til forkontroll av bilen, på bakgrunn av hva jeg opplyste da jeg bestilte service. Det er en litt hul og lav dunkelyd (litt bass-aktig) jeg hører ved lave hastigheter når jeg kjører over ujevnheter i asfalten. Det kan høres som om det kommer fra fremre hjul, men det er dønn umulig for meg å vite sikkert (for alt jeg vet kan det være et løst, innvendig panel - jeg har null peiling på bil).

BNH skriver: "På denne måten kan vi utelukke eventuelle feil, bestille nødvendige deler og estimere kostnad for reparasjon. Du blir da med mekaniker på kjøretur for å fremvise og forklare lyden. Dette tar ca en halvtime og koster 490,- dersom dette ikke dekkes av garanti."

Er dette noe dere ville anbefalt meg å gjøre? Grunnen til at jeg spør er at jeg egentlig ikke har bilen tilgjengelig, men det kan ordnes (med en del ekstra stress for meg). 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som beskrevet, koster kr 490 dersom det ikke dekkes av garanti. Dersom du selv ikke har forutsetning for å finne ut hva som er galt så er ikke kr 490 mye for å få noen til sjekke, på det grunnlag ville jeg anbefalt deg å ta den kostnaden. Dersom det ikke er noe som er løst på/i bilen er det nærliggende å anta lyden kommer fra hjuloppheng/støtdempere.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/28/2024 den 8:15 PM, Quattro73 skrev:

Som beskrevet, koster kr 490 dersom det ikke dekkes av garanti. Dersom du selv ikke har forutsetning for å finne ut hva som er galt så er ikke kr 490 mye for å få noen til sjekke, på det grunnlag ville jeg anbefalt deg å ta den kostnaden. Dersom det ikke er noe som er løst på/i bilen er det nærliggende å anta lyden kommer fra hjuloppheng/støtdempere.

Hjertelig takk for tips. Gjorde som du foreslo - viste seg å være en slags stabilisatorstang som måtte skiftes. Siden bilen ble kjøpt Juni 2019 var det akkurat innenfor nybilgarantien så det var jo fint 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider