Turboboy Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 fant ei side med Turbokit til lanceren.. http://www.visionimports.com/Turbos.html vet ikke om dette er noe eg men.. Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 eg siterer: Stage 1 "This kit is primarily designed for those who want to fit a basic kit and upgrade it as time goes on or simply wish to leave it at this power level. Only includes basic necessities. Fitment of an intercooler is not necessary nor is decompression as long as maximum of 5 psi is kept. Higher boost settings require Intercooler / decompression depending upon boost level. It is expected that the exhaust system on the car is upgraded to 2.50" from catalytic converter back. High flowing catalytic converters would also be beneficial but not necessary." Parts: "1. Slim Line Thermo Fan 263mm 1. Slim Line Thermo Fan 286mm 1. Turbo Air Outlet Gasket - 3 Bolt 1. Turbo Air Outlet flange - 3 Bolt 1. Gasket S1B Single Entry 1. RPW Turbo Manifold 1. Garret GT-25 Ball Bearing Turbo 200 - 250 hp 1. RPW Turbo Dump Pipe 2 1/2" with flex Pipe 1. Turbo Exhaust Gasket Steel 1. GT25 Turbo Drain Pipe Flange 1. Turbo Drain Pipe Gasket 1. 8mm Stud Kit - Exhaust Outlet 1. Bosch Plastic Blow Off Valve 1. Thermo Shield Sleeve 1/4" 1. Oil Feed & Water hoses & Fittings 4. Modified Stock Injectors " Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by flesvik eh jo pianotråd senker kompressjonen. Tenk deg litt om toppakning (orginal) + pianotråd = større mellomromm mellom topp og blokk enn med bare toppakning (orginal) = lavere komp dreie stempelet er ikke og anbefale hvordan tror du belastningene på stempelringene blir da og hvis du dreier for mye vil ikke stempelringene sitte fast i stempelet lenger pluss at dette ikke vil senke kompen noe serlig (da er det nesten bedre og frese litt av toppen av stempelet). pianotråd er en billig måte og senke kompen og forsterke toppakningen samtidig men har du nokk penger eller skal ha ut mye hk sliper man toppen og blokka og kjøper en tykkere og sterkere toppakning men dette koster litt penger da. ca 7,5-8:1 er vel den ideelle grunnkompen for turbomotor (bra ballanse mellom hk og dreiemoment) men du trenger jo ikke og senke kompen så mye hvis du ikke skal ta ut så mye av motoren. Nok et bevis på at diskusjon er bra, og påståelighet er unødvendig om en ikke VET det man skriver.. Går dessuten bra å lade 0.4 på 10:1 i komp.. Trolig mere å, om en senker tenningen.. Men det kan variere litt fra motor til motor.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Ola.. du virker som du har roen.. bør eg satse på det turbokittet? ller kjøpe ny 4g63 motor? vet du forresten hvor eg kan finne en slik motor? og eventuelt hvilken girkasse eg kan bruke på den for å ikke ha 4wd?? hehe.. Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Jeg ville ha kjøpt et bolt-on kit. Enklet og greit. Spør noen som har turbokonvertert en motor fra scratch om det var lett.. Det er en grunn til at et turbokit koster en del penger (Hvis det er bra ). Turbo er ikke enkelt og det er ikke billig. Husk også ordtaket "Don't polish a turd". hehe eller hvis du absolutt må: "You Can Polish A Turd,It Just Takes a Lot of Polish" Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by J-Unit Ola.. du virker som du har roen.. bør eg satse på det turbokittet? ller kjøpe ny 4g63 motor? vet du forresten hvor eg kan finne en slik motor? og eventuelt hvilken girkasse eg kan bruke på den for å ikke ha 4wd?? hehe.. Prøv å få tak i en evo motor. Dette vil nok være en god del lettere samt du får en gid del mer hester ut av en slik motor enn den orginale 1,6l din. Det som kan være lurt for deg er å få tak i en framdel av en eldre evo som du kan plukke de delene du trenger. Dette vil også hjelpe deg med å få godkjent med at du kan vise til andre modeller med samme oppsett og deler. Hadde jeg vært deg så hadde jeg byttet motor.. Hvis du gjør det så må mest sannsynlig bytte bremser etc. my 2cent Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 jau.. men maddog.. vet du noe steder der eg kan få kjøpt slike? anything? Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by MaDDoG Prøv å få tak i en evo motor. Dette vil nok være en god del lettere samt du får en gid del mer hester ut av en slik motor enn den orginale 1,6l din. Det som kan være lurt for deg er å få tak i en framdel av en eldre evo som du kan plukke de delene du trenger. Dette vil også hjelpe deg med å få godkjent med at du kan vise til andre modeller med samme oppsett og deler. Hadde jeg vært deg så hadde jeg byttet motor.. Hvis du gjør det så må mest sannsynlig bytte bremser etc. my 2cent Evo-motor og 1.6kasse? ;) Eller skal han bygge om til 4-hjulstrekk også? Kanskje like greit å bare kjøpe seg en EVO istedet.. :D [my2cents] Da ville jeg heller prøvd å få tak i en motor fra en Colt turbo eller en Starion. Sikkert endel å tilpasse, men da har man en rimelig turbomotor og ei girkasse som passer. Selvfølgelig er dette da fra en mye eldre bil en din, men det blir et billig alternativ i forhold til mye annet. Skulle du hatt turbo på den motoren du har nå, ville jeg ikke gjort annet enn å smelle på en turbo, ordne med olje til den (og evnt. vann, ikke alle turboer er vannkjølte), og sørga for nok bensin ved ei ekstra dyse som slo inn ved overtrykk i innsuget. Og ikke kjørt over 0.4bar. (selv om det sikkert er fristende). [/my2cents] EDIT: Du må selvfølgelig få laga til en manifold å sette turboen på ;) ellers kommer du ikke langt. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by Vantage Skulle du hatt turbo på den motoren du har nå, ville jeg ikke gjort annet enn å smelle på en turbo, ordne med olje til den (og evnt. vann, ikke alle turboer er vannkjølte), og sørga for nok bensin ved ei ekstra dyse som slo inn ved overtrykk i innsuget. Og ikke kjørt over 0.4bar. (selv om det sikkert er fristende). [/my2cents] EDIT: Du må selvfølgelig få laga til en manifold å sette turboen på ;) ellers kommer du ikke langt. var dette eg ville gjøre først da.. hehe.. funker dette då eller? Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by J-Unit var dette eg ville gjøre først da.. hehe.. funker dette då eller? I teorien skulle det fungere da ja.. burde holde til å plystre litt ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 hehehe.. jau.. plystringen e jo arti! er jo den og litt ekstra effekt som er det eg er ute etter da :P hehe Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by J-Unit Ola.. du virker som du har roen.. bør eg satse på det turbokittet? ller kjøpe ny 4g63 motor? vet du forresten hvor eg kan finne en slik motor? og eventuelt hvilken girkasse eg kan bruke på den for å ikke ha 4wd?? hehe.. Er du egentlig sikker på at det er dette du vil da? Det kit`t der er dyrt.. det må det være.. En ny motor er også dyrt, og trolig må du ha den med komplett ledningsnett osv+ tilpassing i motorom, så det er en kjempe jobb å.. Sikker på at du ikke burde bytte bil? Hvis du absolutt skal ha turbo, så gå for et enklere turbokit, med en liten turbo og IC, alle rør, og grenrør, og sett på tilleggs innsprøytning.. Så må eksos bygges om. Regn med rundt 30 lapper i totalkost.. Kanskje mer.. Selv om du kanskje tror at du får det til for 15K, så er jeg redd du kan få deg en overaskelse.. :( Turbo er utrolig gøy, men knall dyrt.. :( Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 hehe.. okei.. jaja.. vi får no se ka som skjer.. tar det på sikt :P Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 men er blitt gla i bilen min:D hehehehe... semtimental verdi? :P hehe.. har liksom lyst på den.. hadde vært fett med turbo! hoho.. men får se ka eg kan skrape sammen Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by J-Unit men er blitt gla i bilen min:D hehehehe... semtimental verdi? :P hehe.. har liksom lyst på den.. hadde vært fett med turbo! hoho.. men får se ka eg kan skrape sammen Det du da evnt. kan ta det som, er et langtidsprosjekt. Finne noen billige deler her og der, lære deg og sveise, og lage noen rør. Tenke på tilpasning og hvor du kan plassere ic, om turboen må peke opp eller ned. (mest sannsynlig får du den vel til å peke ned, om du bare skal ha en liten tass). Kjøpe brukt, eller billig tilleggssprut om du kommer over det.. Sånn at det ikke behøver å bli så forbaska dyrt. Men som Ola sier: "regn med en overraskelse". Små prosjekter utvikler seg som regel i omfang, og kan ende i totalt kaos. Ta deg god tid, og tenk før du gjør noe. Du vil nødig sitte med hele bilen i deler, for så å finne ut at dette her går ikke, jeg blir nødt til å "bare" skru den sammen igjen sånn som den var. Ser ut som Ola har gått på smellen før, det samme har jeg.. Turbo begynner gjerne som moro, men utvikler seg til å bli en dyr besettelse.. Mye vil ha mer osv. Om du bestemmer deg for å konvertere, har jeg en Garrett T2 liggende, som burde passe for din type prosjekt. PM for mer info/pris. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.