Gå til innhold

Passat 2006

Ranger emnet


Hunt

Anbefalte innlegg

Hei der. Ser flere som også har problemer med at jeg ikke får opp døra bak høyre side. Noen foreslår å ta av dørtrekket men det går jo ikke når døra ikke lar seg åpne da en skue er under ved den lille lampa.  Håper noen har et knallbra tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 6/15/2024 den 9:04 PM, Hunt skrev:

Hei der. Ser flere som også har problemer med at jeg ikke får opp døra bak høyre side. Noen foreslår å ta av dørtrekket men det går jo ikke når døra ikke lar seg åpne da en skue er under ved den lille lampa.  Håper noen har et knallbra tips

Dette kan være vrient vist låsekassen er defekt, les ut feilkoder, ta av batteriet og deretter bruk dørhåndtak utvendig og innvendig  127 ganger. Har du  Flax åpner døren, men mest sannsynlig må du være litt stygg med det dørtrekket ditt. Du kan også sage av den bøylen som låsen går i mot, men det tar sykt lang tid fordi stålet er knall hard 

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får prøve å skjære ut en del av trekket over den skruen i bunnen av døra. Litt irriterende kan du si😡

Skjedde når ungene dro i dørhåndtaket mens jeg trykket på fjernkontrollen....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde du prosedyren på forhånd slik jeg fortalte deg. De låsekassene og skjennerelt vag er veldig gode når det gjelder å sette feilkoder og ogaå å kunne lese ut hva som er gale og hva som har skjedd. Der kan alle parametere også leses ut for å se om noe mangler. 
 

jaja, når du først er no igang, etter dørtrekket er av ser du nokk sikkert en stor svart plate med en pakning rundt hele veien, i denne platen står også høytaler og ledningsnett og vaiere går også igjennom denne platen, får å få av platen er det to store gummipropper du på ta ut, de hullene er til for å løsne ut vinduet, du må kjøre vindu til det punket du ser inni disse hullene festemekanismen til vinduet, løsne begge to og ta ut ruten. 
deretter kan du demontere platen sine fester, løsne av kontakter og vaier gjennomføringer.

Selve vindus mekanismen henger popnaglet fast i denne rammen, så den følger med ut samtidig. Lånekassen er også poppet fast i denne platen men det er ikke den bærende styrken i festene til kassen. Der tror jeg naglene bare er av plast og skal være for å lettere føre låsekassen inn på plass. Selve boltene til Låsekasen står i utvendig dørkarm/ramme 

der er det tre 10 eller 12 mm 12 kant torx bolter 

( de kan du kun løsne om døren er åpen)

selve låsekassen er helt elektronisk, den overstyrer alle betjenings armer som er på kassen( de som går til dørhåndtak og til utvendig håndtak. Det er ikke plass Bali døren der til å demontere kassen og du jobber med hendene baki der uten bruk av øyne🫣

de to poppnaglene som kassen står i mot det dekselet må du knekke av. Slik at du får ut platen. 
 

for å løsne den overføringen fra dørhåndtak til kassen må du skru ut en torx bolt. Den befinner seg litt over de andre 3 boltene som holder kassen. Altså  kommer ikke til med mindre døren er åpen. 
 

vw og spessielt de modellene har ikke gjort det lett akkurat. Dette er en noe Lunde krevende jobb når døren lar seg åpne🤠😅
 

Taes i betrakting at det er over 3 år siden jeg sist  gjorde samme jobben så kan det være at noen detaljer jeg nevner er feilaktige. 

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må rette meg selv her

 

det er mulig å løse av vaier til ytre dørhåndtak 

Veldig fint om du prøver dette aller først nå

åpne dørhåndtak helt og bruk en syl eller tynt skrujern til å vippe av den svarte plastik biten som går fra håndtak til vaier. Den er bare skyvet inn i noen rille spor. Når håndtaket er frigjort skal du prøve å gå inn i bilen å dra i den innvendige vaieren. Eller indre døråpner om dørtrekk fremdeles er på.

 

det kan være du har vært jævlig heldig og hatt noe heng i den ytre delen som vill da påvirke kassen om den står i inngrep: 

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, v240 skrev:

må rette meg selv her

 

det er mulig å løse av vaier til ytre dørhåndtak 

Veldig fint om du prøver dette aller først nå

åpne dørhåndtak helt og bruk en syl eller tynt skrujern til å vippe av den svarte plastik biten som går fra håndtak til vaier. Den er bare skyvet inn i noen rille spor. Når håndtaket er frigjort skal du prøve å gå inn i bilen å dra i den innvendige vaieren. Eller indre døråpner om dørtrekk fremdeles er på.

 

det kan være du har vært jævlig heldig og hatt noe heng i den ytre delen som vill da påvirke kassen om den står i inngrep: 

når jeg skrev at du skulle dra i begge håndtak over hundre ganger så kan det ha en sammenheng med denne teorien. 

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har tatt kvelden nå så får fortsette i morgen. Er utfordringer med å få av dørpanelet er nok lettere om døren lot seg åpne.🤔 Håper ikke jeg ødelegger mer enn jeg fixer😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Har nå fått av trekket på bakdør og skrudd ut torxskruene på blikkplate bak trekket men får det ikke løst. Sitter i noe oppe til høyre ved dørlås. Noen som vet hvordan jeg får av den blikkplata? Hunt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 7/3/2024 den 9:11 PM, Hunt skrev:

Hei igjen. Har nå fått av trekket på bakdør og skrudd ut torxskruene på blikkplate bak trekket men får det ikke løst. Sitter i noe oppe til høyre ved dørlås. Noen som vet hvordan jeg får av den blikkplata? Hunt

Du må lese det jeg skriver

jeg har jo forklart allerede det du spør om nå. 
blikk platen er popnaglet fast til låse kasse og du må også løse av vindus heis

 

høres heller ikke ut som du har prøvd å gjøre det siste jeg sa, løs av vaier til døråpner, den vaieren. 
Som jeg har sagt tidligere, vist denne vaieren som går fra dørhåndtak til låsekasse står i spenn eller har treghet, da får du problemer med elektronikken i Låsekasse

Det er veldig dumt å gjøre alt dette du gjør nå om det kan løses på mye enklere måter.

om du ikke forstår hva jeg skriver så kan du gjerne ringe meg så kan jeg guide deg igjennom det

 

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hunt skrev:

Hei V240 hadde vært fint om jeg kunne ringe deg for en guidet tur i bakdørens verden🙂

Hunt

Tlf 40483949

ring helst på fredag kveld 

da er jeg unge fri

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår