Gå til innhold

Knekt tåkelysglass

dudeskyline

Anbefalte innlegg

Ærede Primera Dudes!

Jeg har en grei stylet Primera og møter ofte folk ute på veien som vil kappkjøre mot meg. Noen ganger når jeg er i godt humør, blir jeg med på "leken".

Men idag når jeg var på veg hjem fra jobben , så ville jeg bare kjøre rolig og pent hjemover. Jeg tok Mosseveien for de som er kjent i de traktene der og hadde kommet et godt stykke da jeg fikk øye på en stylet oransje BMW Cabriolet med prøveskilt som kom i høy fart. Det var to feltsveg. Han kjørte parallert ved siden av meg og ville gjerne leke. Jeg ristet på hodet og viste han tydelig at jeg ikke var interessert. Han viste fingeren, noe jeg forventet egentlig og jeg sendte han et slengkyss tilbake. Anyway, jeg kjørte rolig og pent og dusten forsvant ut av synet etterhvert.

Når jeg kom til nygårdskrysset ved den berømte brua ved hydrotexaco fikk jeg øye på han dusten med Bmw-cabriolet. Han stod rett og slett i en busslomme og ventet på meg. Han kastet seg foran meg med bilen og ville "leke" igjen. Hva gjør man med slike mennesker med bønnehjerne. Jeg tok og slo av farten og slik fortsatte vi til første rundkjøring. Han hadde vikeplikt og måtte vente på andre trafikkanter mens jeg sto ca en halv meter bak han. Idet han skulle inni rundkjøringen, begynte han å spinne de bakerste dekkene. Han fikk slengt mye dritt på frontfangeren min. Resultatet er knekt tåkelys på venstre side og steinsprutt på carzoneleppa og fangeren. Alt dette fordi jeg ikke ville være med på leken hans?

Nå kommer det jeg egentlig skulle spørre dere om: Jeg er ikke interessert i å betale 1100 kr for nytt tåkelys.

Er det mulig å gjøre noe med det ødelagte glasset?

Jeg skjekket rundt på bilopphuggeriene og de hadde ikke noe på lager?

Har dere noe fornuftige forslag?

PS! Jeg er ingen pingle når det gjelder kjøring.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by m_leikfoss

når sånt skjer skulle du tatt nr hans og gått rett til purken, KANSKJE, BARE KANSKJE kunne du fått en slags erstatning...

Det er en laanng vei og ei svær papirmølle. Poltiet har bedre og viktigere ting å ta seg av, så jeg vil ikke plage dem med et knekt tåkelys. Jeg vil heller konsentrere meg om hvordan jeg skal få fikse tåkelyset.

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gt150

Det står respekt av det du gjorde, jeg hadde aldri klart å holde meg så rolig, viss en BMW hadde komt oppi ræva på meg og ville leke..

Jeg møter slike typer nesten hverdag ute på motorveien. De skal liksom vise seg når de får øye på en styla bil. Jeg er på en måte blitt lei av å synke på deres nivå. Av den grunn er jeg ikke så opptatt av kappkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte deg rett oppenfor elvestadkrysset her om dagen... Fikk ikke med meg fronten din da :rolleyes: Godt gjort... Har du noen bilder? Ellers sier jeg... Ok med litt gøy i trafikken men ikke hver dag. Seinest for 6 timer siden mistet en i hjemkommunen min livet pga stor fart.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

Jeg har også plagdes med knekt tåkelysglass.. Fannt løsningen idag.. Krasjet front mot front med en gammling slik at hele fronten min knustes :D ... Heldigvis ikke min feil da *puh*

Jeg står over den kostbare løsningen. Er det ingen som har en glup ìde bortsett fra å kjøpe nytt tåkelys?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelysen min er også ødelagt, det ene glasse mitt er sprekt og det andre er knust.

Koster 1000 pr. stk. hos Birger N. Haug og det er ikke mulig å bare bytte glasset....

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Tåkelysen min er også ødelagt, det ene glasse mitt er sprekt og det andre er knust.

Koster 1000 pr. stk. hos Birger N. Haug og det er ikke mulig å bare bytte glasset....

Så det er ikke bare meg som har problemer med de tåkelysene. Dette må vel være en svakhet ved primeraene. Det er sure penger, jeg er helt avhengig av tåkelysene. jeg synes de gir bilen en sporty og tøff utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akuratt en svakhet på primera, men det er det at de sitter så lavt og er veldig utsatt for steinsprut etc....

Synd at lysa dine skal bli ødlagt pga sånne drittsekker i BMW`n! Opplevde i går at 4 duder i en BMW holdt på og kjøre inn i bilen foran meg! De lå i venstrefila på en 2 felts motorvei og kjørte forbi meg, og samtlige vrei huet 180 grader for og se på bilen min! Det hele endte med at bilen foran meg måtte kjøre ut på veiskulderenfor og unngå sammenstøt.....

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider