Gå til innhold

Volvo V50 hjelp!!

Ranger emnet


DSH

Anbefalte innlegg

Kjøpte en volvo v50 1.6 2012 i slutten av mars i år. Startet kort tid med en hvinelyd som etter litt undersøkelse kom fra registerreima, som da var ny i februar. Lyden blei bedre, samme dag som eg fekk justert reima hos dem som hadde bytta den, startet bilen å komme med rykk under kjøring. Bare et rykk og ikkje noe mer skjer. Hendte 3 ganger den dagen og gikk noen uker til neste gang osv. Samtidig så legger eg merke til at oljelampa lyser i et par sekunder når eg starter. Siden det er diesel lar eg den stå litt føre eg kjører, legger også da merke til at det luker litt, usikkert hva, om det er diesel eller brent olje. For et par uker siden var eg på en kjøretur, både motorlampe og antiskrenslampa lyser og bil rykker, må bli tauget til verksted, årsak var innsprøytningsdyse som måtte byttes. Blei fortalt at det kunne være en årsak til rykk og lukt eg hadde opplevd tidligere. Men har vært et rykk etter bytte av dyse, og det lukter fortsatt, så blei usikker. Også har bil en ulelyd, som kommer oftere og oftere. Den kommer bare når eg starter å kjøre, feks i køkjøring der det er mye inn og ut med cluch, eller eg skal parkere bilen, kanskje justere den litt, kjøre litt frem, gjerne når eg skal rygge og snu ute i tunet osv. Ellers under kjøring i fart hører eg den ikkje. Blei tipsa om utløserlager, men man veit jo aldri. Innbiller meg den lager litt mer lyd i høyere fart, men kan være innbilt siden har vært så mye med bilen så fort etter kjøp.

Så nå veit eg ikkje hva eg skal gjøre, er så lei bilen, bare baller på seg. Hadde 3 måneder garanti, men den er ute. Kva var årsaken til det kunne komme rykk lissom, registerreima, dyse eller kan feks utløserlager være syndere? kosta akkurat på bilen 9000 kr på dysa, så økonomien er ikkje på topp. Tips til hva eg burde gjøre? Kan eg få hevet kjøpet? 

Legger ved ulelyden eg hører. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår