Gå til innhold

Start problem, vitara diesel 1,9 2007

Ranger emnet


Morten Svendsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en vitara som har blitt verre og verre og starte og nå går det nesten ikke å starte den.

Starteren går rundt og tidligere gjennom de siste månedene så har jeg først glødet to ganger så vil den starte, så har jeg måtte gi mye gasspådrag mens starter er i gang for å starte, mens nå vil den nesten ikke starte. Må ha veldig mye gasspådrag for at den skal ta tak, den filer en god stund først. Men, etter den har startet så er det enkelt å starte den på nytt. Kan det være glødeplugger? Takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Morten Svendsen changed the title to Start problem, vitara diesel 1,9 2007
På 7/17/2024 den 2:40 PM, Morten Svendsen skrev:

Hei,

Har en vitara som har blitt verre og verre og starte og nå går det nesten ikke å starte den.

Starteren går rundt og tidligere gjennom de siste månedene så har jeg først glødet to ganger så vil den starte, så har jeg måtte gi mye gasspådrag mens starter er i gang for å starte, mens nå vil den nesten ikke starte. Må ha veldig mye gasspådrag for at den skal ta tak, den filer en god stund først. Men, etter den har startet så er det enkelt å starte den på nytt. Kan det være glødeplugger? Takk for svar 🙂

Skulle ikke være nødvendig at den må glødes midt i juli. 

Kan være alt fra dårlige dyser, en eller flere sensorer på motoren som har feil eller en egr-ventil som henger i åpen stilling. 

Det må nok inn med diagnoseapprat for å lese av og se på diverse verdier. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår