Gå til innhold

If... skadeforsikring

Ranger emnet

Essex

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Essex

er det noen som har erfaring med If skadeforsikring, hvor raske de er på saksbehandling, og om de er 'gjerrige' ??

Jeg hadde dem når jeg havarerte motoren i den gamle bilen min i Tyskland, og jeg var godt fornøyd med alt rundt hjemtransport og diverse..

Fikk leiebil der nede, hadde den en uke til å gjøre ferdig ferien, og bilen ble transportert hjem til et fritt valgt verksted..

Ingen egenandel, og jeg kjørte leiebilen helt hjem til Norge.

Tror If er ganske ålreit å forholde seg til.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stjålet en bil i sommer... Er ikke fornøyd med de. Måtte krangle med de for å få igjen det j hadde gitt for bilen og j fikk den veldig billig i forhold til andre. Kommer til å bytte så fort jeg har forfall på den nye bilen. Men du kan jo være heldig oxo, tror at d kommer mye ann på hvem du får snakke med....

Tiden vet jeg ik hvordan de er på, stjålet bil er ca 1 mnd uansett så vet ik hvordan d blir i ditt tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Jeg hadde dem når jeg havarerte motoren i den gamle bilen min i Tyskland, og jeg var godt fornøyd med alt rundt hjemtransport og diverse..

Fikk leiebil der nede, hadde den en uke til å gjøre ferdig ferien, og bilen ble transportert hjem til et fritt valgt verksted..

Ingen egenandel, og jeg kjørte leiebilen helt hjem til Norge.

Tror If er ganske ålreit å forholde seg til.

etter det du skriver der så kan man jo ikke klage. Har også god erfaring med de bortsett fra at de skulle ha 10,000 i egen andel når jeg smæsa i Januar :rolleyes:

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har erfaring med If skadeforsikring, hvor raske de er på saksbehandling, og om de er 'gjerrige' ??

jeg har if på sykkelen min som ble stjålet. fikk bud etter ca 1mnd, ikke var de gjerrige heller faktisk. men så var det en helt annen sak enn skade på sykkelen også da.måtte jo vente 1mnd for å se om sykkelen dukket opp osv.men budet var ikke så verst..:)

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oxo if... og er fornøyd.

Tok fronten på bilen min i sommer, og if.. var raske til å hjelpe, men verkstedet somla.

Desuten var ikke if.. noe særlig villige til å bruke penger til nye kaross. deler til min '91 Omega, men brukt var OK.

men alt-i-alt er jeg fornøyd.

Lykke til...

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Men If.. har jo noen sinnsyke priser på enkelte kjøretøy!

De skulle ha 69.000kr for å forsikre RX-7'n! (forbehold om litt avvik i den prisen pga dårlig hukommelse).

Gjensidige nøyde seg med 12.500kr.

Gjensidige skulle ha godt over 100k for å forsikre vetten..

Nå betaler jeg 13k i If.. med 50% bonus. (forsikret på firma)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå snakket med If.

premien vil øke fra 13500 til 27000

taper 30% bonus....

men hvis det var en kondomeringssak, ville det ikke ta så lang tid så de, en til tre uker...

:eek: :eek:

Ouch! Det bonustapet svir nok i lommeboka! Ufattelig surt med ulykken, men det er dessverre slikt som skjer.

Skal du ha SX igjen? Kan jo hende premien blir annerledes hvis du bytter til en annen slags bil..

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magzmod

:eek: :eek:

Ouch! Det bonustapet svir nok i lommeboka! Ufattelig surt med ulykken, men det er dessverre slikt som skjer.

Skal du ha SX igjen? Kan jo hende premien blir annerledes hvis du bytter til en annen slags bil..

vurderer å kjøpe meg en ny sx ja, hvis alt går bra har jeg mulighet til det! men da må jeg øke egenandelen, så jeg får ned prisen litt hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Men If.. har jo noen sinnsyke priser på enkelte kjøretøy!

De skulle ha 69.000kr for å forsikre RX-7'n! (forbehold om litt avvik i den prisen pga dårlig hukommelse).

Gjensidige nøyde seg med 12.500kr.

*Kremt* BMW M3 (E30) - 90 000 NKR .. på meg riktig nok.. Har bare 40% bonus..

Men sånn som jeg har hørt skal if være et av de mest reale forsikringselskapene når først uhellet er ute.

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider