Gå til innhold

VR6 vs GTI/16v

Ranger emnet


prosessoren

Anbefalte innlegg

Eier for tiden en golf 1.8gl. Men etterhvert som tiden har gått, og et etterlengtet trykk ned i setet ved aks ha økt, har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av enten en VR6 eller en Gti 16v.

 

Prisforskjellen på disse brukt er ikke så skremmende stor,

En strøken VR6 (93-94mod) er heller ikke lett å få tak i, så kan "nøye" meg med en Gti 16v 150hk, hvis jeg finner et godt eksemplar, selv om Vr6'en står høyere på listen har 2.8l og 24 hk mer.

 

Men det jeg lurer på er om det er noen svakheter på VR6 kontra Gti 16v ? Noen som har hatt begge biltypene ?

Noen som vet om det er stor prisforskjell på forsikrings-premie for disse 2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye penger hadde du tenkt å bruke? skal du kjøpe vr6 så bør du ikke satse på de aller billigste. kronene ruller temmelig kjapt når feilene dukker opp. :)

 

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=443735

 

Dette er en kompis min sin. tror han skal ha rundt 95 for den. pen bil som er en del påkostet. :)

BMW 318is E30 -90

 

x Golf VR6 -93 (alt for mye påkostet)

x MB 190E 2.0 -89

x Yamaha YZF R6 -99

x MB 190E 2.5 16v -91

x Ford Escort Si Sport -94

(Jævla drittbil!

x BMW 323i E30 -85

x BMW 320i E30 -89

(Oops!vraka den gitt)

x BMW M3 E30 -87

(Beste bilen jeg har hatt!)

x Golf GTI 8v -86

x Ford Escort Xr3i -89

x BMW 323i E21 -82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte min 92 VR6 i 2001, etter å ha hatt den siden 98. MEGET fornøyd! Eneste jeg gjorde da jeg kjøpte den var å montere et senkesett og et K&N filter for lyden. Hadde originalt 174hk, og var fornøyd med det.

 

Det jeg brukte mest penger på var olje og plugger. Bytta kosekvent olje hver 5000 og filter hver 10.000. (gjør jeg enda på alle mine biler). Plugger vinter og vår. Dette er sikkert oftere enn de fleste, men så hadde jeg da heller aldri problemer med motor, på ingen områder. På de 4 årene ble bilen brukt hver dag, og ikke akkurat luskjørt. Rulla vel ca 120" på den tiden, tror den nærma seg 250-270 totalt. Kjempebil jeg hadde veldig gode erfariger med, og som jeg angrer den dag i dag på at jeg solgte.

 

Har dersverre ingen erfaringer med GTI 16V, men har hatt både Golf 1 og 2 som GTI, og de har og vært meget tilfredstillende. Har ikke hørt om noen "dårlige" Golf 3 modeller.

 

Mitt valg hadde vært enkelt: VR6! :)

(men muligens sats på en litt nyere med lavest mulig km)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prosessoren

Eier for tiden en golf 1.8gl. Men etterhvert som tiden har gått, og et etterlengtet trykk ned i setet ved aks ha økt, har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av enten en VR6 eller en Gti 16v.

 

Prisforskjellen på disse brukt er ikke så skremmende stor,

En strøken VR6 (93-94mod) er heller ikke lett å få tak i, så kan "nøye" meg med en Gti 16v 150hk, hvis jeg finner et godt eksemplar, selv om Vr6'en står høyere på listen har 2.8l og 24 hk mer.

 

Men det jeg lurer på er om det er noen svakheter på VR6 kontra Gti 16v ? Noen som har hatt begge biltypene ?

Noen som vet om det er stor prisforskjell på forsikrings-premie for disse 2 ?

 

hei

 

Eldre modeller vr6 hadde litt probl me toppen, ellers har det vært lit kluss med ledn nettene. å sef Registeret bør byttes en eller aen gang, og det ER dyrt, jeg gjorde det på ca 180tkm.

uansett bør du satse på en me a/c osv =o)

Min har klima, skinn, luke, cruise osv og er meget fornøyd med den, er en vr6 forøvrig, å forsikringen er vel noe over det "vanlige"

 

dag a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brooom

 

å sef Registeret bør byttes en eller aen gang, og det ER dyrt, jeg gjorde det på ca 180tkm.

 

 

dag a

 

Er det vifteregisteret du mener? Syntes å huske at min hadde kjede istedetfor registerreim . Isåfall hadde ikke jeg problemer med mitt.

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 96BRG

 

Er det vifteregisteret du mener? Syntes å huske at min hadde kjede istedetfor registerreim . Isåfall hadde ikke jeg problemer med mitt.

 

 

Skifta kjede ja =o) stor jobb, av me gearkasse å alt.

hadde ikke probl, men begynnte bli svak rasling, som du får når

strammerene begynner å bli slitte. så derfor ble hele dritten bytta,

og siden clutchen måtte av ble den og bytta. er ikke kjede i seg selv som er dårlig på de motorene men strammerene som er i plastik, sett flere havari på rundt 200tkm.... pga kjede

er derfor fordel at det blir bytta en elle annen gang.

jajja... men kjekke biler, anbefales =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår