Gå til innhold

Hvilken motor?? (Bilder) Hvilken forgasser??

Ranger emnet

VolvoTore

Anbefalte innlegg

kam montert fordeler er bare levert på noen b230k, og det er av den grunn at den har stått i en 740.. får ikkje plass til kam montert fordeler i en 240 så vidt jeg veit.. (måtte flytte fordeler på 240en til en kompis da vi heiv i en b230k fra 740)

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min b230K har fordeleren i siden..

tar jeg ikke feil er det en topp fra en b21.. en 398 elsn.. husker ikke helt. plana ihvertfall en topp som var 99% lik :P det er ifra en b21 ihvertfall :P

jeg syntes uansett det ser ut som en b21. og ikke alle b21 har stempla inn i blokka :P

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cossikiller

dette er så garantert en 230 a motor holder på og bygge samme greiene selv. bare med tic hvis du ser på motoren forfra så tar du en liten skikk på høyre siden..... der står det hvilken motor det er...

på høyre side nederst ved bunnpannen midt på motoren....

Har ikke klart å finne noe, men jeg får vel lete videre da... syns borringen virket altfor liten til å være 2,3l

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230 har vel 96, B200K har 89 (eller, 88.9 for å være nøyaktig), B21 har 92, så her må jeg nok si pass :/

B20.33AT?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har b19 den svarte boksen???

jeg har sett på MANGE b19 motorer og ingen av de jeg har sett på har den svarte boksen....

men derimot b21/b23/b230 og oppover har slik boks...

b21 har ikke skrift under eksosmanifoilen...

men b23/b230 har skrevet inn på blokka under eksosmanifoilen...

jeg vet dette pga jeg har sett på forskjellige volvoen med forskjellige motorer....

men rett meg viss jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cossikiller

dette er så garantert en 230 a motor holder på og bygge samme greiene selv. bare med tic hvis du ser på motoren forfra så tar du en liten skikk på høyre siden..... der står det hvilken motor det er...

på høyre side nederst ved bunnpannen midt på motoren....

Det er det garantert ikke,b230 har 530/531 topp.den på bildet er en b19/21/23 topp,motorn er også av gammle typen,altså ingen b200/230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen b200 motor er det heller ikke,men derimot en b19 eller b21 er det...

b200 motorn har jo "samme" blokk som b230,dvs at oljeretur/tur til turboen finns støpt i blokka,bare å borre/maskinere opp..vidre så har jo også b200 en 530 topp..som vidre har sort toppdeksel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider