Gå til innhold

Priser på katalysator

hmelby

Anbefalte innlegg

Hvorfor kaste bort pengene på sånt, hadde tatt den bort isteden jeg. Å om du er redd for EU kontrollen så kan jeg fortelle deg at min Mondie ble godkjent uten katalysator å CO2 nivået var på 0,02 prosent!!! :D

Så om jeg hadde vørt deg hadde jeg kjørt til et eksos firma (http://www.svendseneksos.no) å fått dem til å sveise inn et rør som erstatning. :)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..hørtest ikke dumt ut. Men må nesten undersøke om den kan bli godkjent uten katalysator..dumt å måtte sette inn det etterpå. Men går det ikke å ta ut den løse innmaten i katalysatoren og sette den på igjen? I stede for å få sveisa rør?

Vrooooooooom vrooooooom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hmelby

Hmm..hørtest ikke dumt ut. Men må nesten undersøke om den kan bli godkjent uten katalysator..dumt å måtte sette inn det etterpå. Men går det ikke å ta ut den løse innmaten i katalysatoren og sette den på igjen? I stede for å få sveisa rør?

Joda skulle da tro det, men blir dyrere. Jeg betalte 800 spenn for røret :D

1986 Yamaha XJ-600

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hmelby

Hva som ble dyrere? Sette inn ør? eller ta ut innmaten og sette inn igjen? Skjønte ikke helt.. :P

hehe å sette rør i innmaten for så å sette den tilbake igjen :D

Tror nemmelig at et rør må inn der isteden for..... (nettopp) innmaten :D :D :D :D

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ViceGuy

hehe å sette rør i innmaten for så å sette den tilbake igjen :D

Tror nemmelig at et rør må inn der isteden for..... (nettopp) innmaten :D :D :D :D

Ok. Så du må sette inn noe igjen ja..ok. Da tror jeg at jeg skjønte det. Jaja. Vi får se. Blir vel til at jeg kjøper helt ny katalysator. Kommer ann på hva prisforskjellen er. Får en onkel til å bytte for meg så jeg slipper verkstedkostnader

Vrooooooooom vrooooooom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen! Er det så dyrt med helt ny katalysator???! Trodde kanskje en liten lapp jeg.. :P Jaja..da må jeg nesten finne en annen løsning. For se med noen brukthandlere eller noe sånt. Eller bare ta den bort å sette inn et rør i stede for.

Vrooooooooom vrooooooom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jobba å få den godkjent uten katalysator ViceGuy :cool:

har kat.'en min liggendes ett eller annet lurt sted, får vel slenge den på før EU kontroll..

katalysatorer er dyre somregel..

men universale er ikke aaaalt for dyre, om du absolutt må ha kat. da :p

sette inn ett rett rør er jo ganske rimelig, hjelper endel på lyden fra eksosen og :D

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ble løst i går kveld omkring 22:00! :D Tok et stykke langt tynt rør, en stykk hammer, noen harde slag, mixet dette med noen harde trykk på gasspedalen. PROBLEM LØST! :D Men dette blir ikke godkjent sier dere? Jaja..Et år til neste eu godkjenning så da får jeg fikse det da :) Takk for alle tips og råd!

Men hvorfor blir ikke kat. godkjent med ingen innmat men bilen blir godkjent om jeg setter inn et rør i stede? Hørte at biler som er registrert før 1995 blir godkjent uten kat. ?

Vrooooooooom vrooooooom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider