GregS Skrevet September 14 Rapporter Share Skrevet September 14 3 hours ago, Quattro73 said: Slitte lagre på veiv eller råder lager mye "mørkere" bankelyd, lyden i opptaket er definitivt ventiltikking som følge av for stor avstand mellom ventilstamme og kam/vippearm. Om det hadde vært motorlagre så ville ikke lyden kommet og gått, motorlagre er ikke slitte 'av og til' 😉 Du har rett, nå som jeg har lyttet på datamaskinen, høres lyden annerledes ut. Siter Bilverksted på timebasis - Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet September 14 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14 Årnes, ca 5-6 mil nord for Oslo Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet September 14 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14 3 timer siden, Quattro73 skrev: Slitte lagre på veiv eller råder lager mye "mørkere" bankelyd, lyden i opptaket er definitivt ventiltikking som følge av for stor avstand mellom ventilstamme og kam/vippearm. Om det hadde vært motorlagre så ville ikke lyden kommet og gått, motorlagre er ikke slitte 'av og til' 😉 Hørte med stetoscop å hører da mest lyd fra nr 4 ca, mer lyd fra eksosventil i såfall, høres hvertfall slik ut men lyder forplanter seg så. Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Oktober 26 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26 Sånn om ande har samme tikkingen i sin golf, min er for det meste borte nå. Tokk en oljeskift, kjørte noen mil helte så på renseveske som skulle gjøre underverk, lot den gå i 15 min, helta av den olja og på med ny billig olje for og virkelig få bort all renseolja og byttet filter, lot den gå i 15 min, bytte igjen olje og filter og helte på et midel som skal "gjenopprette løftere". Har ikke eu ok så har ikke brukt bilen mye men har da starta den nå og da å tatt en liten tur på grussveien her en gang i blandt, tikkingen ved oppstart er borte, når motoren er varm tikker det litt men ikke mer enn hva jeg annser som vanlig på litt eldre biler. Dette er hva jeg brukte. WYNN'S 76844. LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH. Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg