Gå til innhold

Mitsubishi eclipse kjøp

Ranger emnet

Awex

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert blitt hektet på Mitsubishi Eclipse 4x4 Turbo (nytypen)

Denne modellen er det ikke så mange av i europa, men i usa er den relativt vanlig, og du må betale mellom 10-15.000 $ for en bil i bra stand.

Jeg er da på jakt etter firma som sporer opp biler etter ønske fra kunde, og som ordner med alle nødvendige papirer + frakt til Norge.

Jeg er også på jakt etter websider med mere info om denne bilen, forum osv.

Finnes det overhodet slike biler i Norge? Hvis ikke kan det kanskje være vanskelig å få den godkjent?

Andre alternativer til ny bil er :

Mazda RX7 twinturbo

Nissan 200SX S14 ny type

Toyota Celica GT4

meninger og tips mottas med takk. Det samme gjelder bud på bilen min...

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Denne modellen er det ikke så mange av i europa, men i usa er den relativt vanlig, og du må betale mellom 10-15.000 $ for en bil i bra stand.

Jeg er da på jakt etter firma som sporer opp biler etter ønske fra kunde, og som ordner med alle nødvendige papirer + frakt til Norge.

Finnes det overhodet slike biler i Norge? Hvis ikke kan det kanskje være vanskelig å få den godkjent?

Mazda RX7 twinturbo

Nissan 200SX S14 ny type

Toyota Celica GT4

meninger og tips mottas med takk. Det samme gjelder bud på bilen min...

Ehhheeyyy!!!

YES! feteste bilen som finnes :)

Fortell meg om du finner noen firm osv, er meget intresert i samme bil selv.

Er kanskje på tide å bytte ut den eclipse'n jeg har...

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være vanskelig å få den godkjent i Norge, grunnet en del forskjeller på bilene, som baklamper og sånt, jeg anbefaler at du hører med den norske importøren om godkjenning.

Mazda RX7 twinturbo

Nissan 200SX S14 ny type

Toyota Celica GT4

Jeg ville vel heller sett på en Celica hvis valget skal stå mellom de 4 bilene, selv om jeg personlig selvsagt ville sett etter noe produsert på den andre siden av dammen, det lages mange morsomme biler der og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celica er jo en forholdsvis tung bil, og skal jeg ha en tung bil kan jeg like godt kjøpe mitsubishien. Den er i grove trekk basert på de tre første generasjonene Lancer EVO, så drivverk og motor skal holde. Dessuten er det en dødspen bil som ikke mange andre i norge har.

Import fra usa er vel forholdsvis uproblematisk, men det med lysene er kanskje noe jeg må tenke over...

Har sendt mail til thaulow.net, vi får høre hva han sier.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celica er jo en forholdsvis tung bil, og skal jeg ha en tung bil kan jeg like godt kjøpe mitsubishien. Den er i grove trekk basert på de tre første generasjonene Lancer EVO, så drivverk og motor skal holde. Dessuten er det en dødspen bil som ikke mange andre i norge har.

Import fra usa er vel forholdsvis uproblematisk, men det med lysene er kanskje noe jeg må tenke over...

Har sendt mail til thaulow.net, vi får høre hva han sier.

Når det gjelder lys kan du regne med å måtte fikse følgende:

Legge opp nye parklys foran, bytte baklamper, og ha egne blinklys bak, fjerne røde markeringslys på siden bak, bytte hovedlamper til E merkede lamper.

Bytte sikkerhetsbelter til E merkede belter.

Det er et MINIMUM av det du må gjennom..

Jeg fikk inn corvetten min fra tyskland i begynnelsen av september, alt det der er ting forhandlere måtte fikse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

Når det gjelder lys kan du regne med å måtte fikse følgende:

Legge opp nye parklys foran, bytte baklamper, og ha egne blinklys bak, fjerne røde markeringslys på siden bak, bytte hovedlamper til E merkede lamper.

Bytte sikkerhetsbelter til E merkede belter.

Det er et MINIMUM av det du må gjennom..

Jeg fikk inn corvetten min fra tyskland i begynnelsen av september, alt det der er ting forhandlere måtte fikse..

Det gjelder vel spesielt for biler produsert i USA? :confused: Det er mest sannsynlig mer forskjell på en nokså ny bil produsert i Japan enn på en 84" Corvette som er tiltenkt USA? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Hvorfor bytte lys bak? Har ikke usa samme lys oppsette bak som den tyske? Har vært å sett på noen Eclipser i norge og det er ingen av dem som har gjort noe med lysene ???

Jeg vil anta at det på den amerikanske utgaven er DOT baklamper, akkurat som på alle andre biler der borte, muligens også blinklys i bremselysene.. Dette er ikke lov i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Det gjelder vel spesielt for biler produsert i USA? :confused: Det er mest sannsynlig mer forskjell på en nokså ny bil produsert i Japan enn på en 84" Corvette som er tiltenkt USA? :)

Det er det nok ikke, det er store forskjeller i sikkerhetskrav her og der, DOT merking er det som gjelder på sikkerhetsutstyr i USA, som sikkerhetsbelter, lys, osv, E merking gjelder i Europa..

DOT kravene er med unntak av hovedlys minst like bra som E kravene, men er fortsatt ikke godkjent i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du sitter og sier her er vel noe som gjeler Amerikanske Biler som er produsert i amerika ! dvs corvetter osv... for her i norge er det påbudt med 6 bilnkerlys. og de kan ikke være røde... dette tror jeg ikke er tilfelle med japanske biler produsert i amerika. de fleste av de har 6 gule blinkere. det er vel det eneste som trengs og gjøres noe med i tilfelle. og kansje ordne hovedlysene hvis bilen er høyre ratta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

det du sitter og sier her er vel noe som gjeler Amerikanske Biler som er produsert i amerika ! dvs corvetter osv... for her i norge er det påbudt med 6 bilnkerlys. og de kan ikke være røde... dette tror jeg ikke er tilfelle med japanske biler produsert i amerika. de fleste av de har 6 gule blinkere. det er vel det eneste som trengs og gjøres noe med i tilfelle. og kansje ordne hovedlysene hvis bilen er høyre ratta...

Biler levert i USA skal ha DOT merkede lys, enkelt og greit..

Hovedlysene i USA er synkrone, og må også byttes.

Husk at biler produsert for det amerikanske markedet er nettopp det, produsert for det amerikanske markedet, og de retningslinjer som ligger til grunn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider