Gå til innhold

Defekt etacs system

Ranger emnet

Paul-Marius

Anbefalte innlegg

Var på verksted med bilen (mitsubishi lancer 2010) angående lamper som kommer etter tenninga er av, å dem fant ut at etacs var defekt, men var snakk om mange ti tusen å skifte siden den må overhales i tillegg. Så spørsmålet er om noen vet om det er mulig å fikse dette og programmere det selv evt hvor kjøper man dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la akkurat inn svaret mitt i et lignende emne:
Var på verksted med bilen (mitsubishi lancer 2010) angående lamper som kommer etter tenninga er av, å dem fant ut at etacs var defekt, men var snakk om mange ti tusen å skifte siden den må overhales i tillegg. Så spørsmålet er om noen vet om det er mulig å fikse dette og programmere det selv evt hvor kjøper man dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
På 9/20/2024 den 8:41 PM, GregS skrev:

Jeg la akkurat inn svaret mitt i et lignende emne:

Det kan gjøres selv men du må ha MUT-III 

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Toyota Rav 4      2002 Mod 

Mazda   626      1992  Mod  (Veteran) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mitsubishi L200 skrev:

Det kan gjøres selv men du må ha MUT-III 

Min uttalelse er et sitat fra en kollega som stilte dette spørsmålet tidligere. Jeg ville svare ham, men ser nå at svaret mitt ikke ble lagret. Selve serviceprogrammet vil ikke hjelpe mye her hvis problemet ligger i BCM. Man må sette inn en annen kontrollenhet og koble den til – dette kan gjøres uten MUT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GregS skrev:

Min uttalelse er et sitat fra en kollega som stilte dette spørsmålet tidligere. Jeg ville svare ham, men ser nå at svaret mitt ikke ble lagret. Selve serviceprogrammet vil ikke hjelpe mye her hvis problemet ligger i BCM. Man må sette inn en annen kontrollenhet og koble den til – dette kan gjøres uten MUT.

Mye mulig det men er det Etacs den bak sikringsskapet så er det MUT-III eller MMCCodewriter som er tingen med Codewriter så kan du skru av og på funksjoner i Etacs 😉

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/30/2024 den 4:40 PM, Mitsubishi L200 skrev:

Mye mulig det men er det Etacs den bak sikringsskapet så er det MUT-III eller MMCCodewriter som er tingen med Codewriter så kan du skru av og på funksjoner i Etacs 😉

Takk, du har rett... Jeg hadde på tankene en løsning med kopiering av minneinnhold og å skrive inn VIN manuelt direkte i programvaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/31/2024 den 7:22 PM, GregS skrev:

Takk, du har rett... Jeg hadde på tankene en løsning med kopiering av minneinnhold og å skrive inn VIN manuelt direkte i programvaren.

Ingen årsak Ja det er riktig det ligger mye om emne på YouTube ☺️

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Lenke til kommentar
Del på andre sider