Gå til innhold

Ødelagt glidebolt


Paul-Marius

Anbefalte innlegg

Hvis den delen av bolten som egentlig skal gli helt lett, satt så fast at den knakk av, da tror jeg du vil slite med å få den ut. Kjøp nytt bremseåk, de pleier ikke koste allverdens mye. Eventuelt skru av et hos en hogger. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Quattro73 skrev:

Hvis den delen av bolten som egentlig skal gli helt lett, satt så fast at den knakk av, da tror jeg du vil slite med å få den ut. Kjøp nytt bremseåk, de pleier ikke koste allverdens mye. Eventuelt skru av et hos en hogger. 

Bestilte ny allerede og skal høre med hugger på mandag, føler det haster selv om jeg skrudde bolten tilbake så den holder midlertidig, men ekkelt å tenke på det når jeg skal kjøre på mandag, skjønner egentlig ikke hvorfor dem satt så godt, første bilen jeg har hatt den problemet med, måtte bruke ledd håndtak med spesiell pipe for å løsne den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du ikke kjøre med, i praksis er caliper halvveis løs. 

Jeg sjekker glideboltene hver gang jeg setter på vinterdekk, antydning til treghet og jeg tar de ut og smører opp. Ryker som regel pga lekkasje gjennom mansjetter over glidebolten, kommer salt inn og den ruster fast. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt bedre på bildene nå, det er bolten som holder caliper fast i glidebolten som er knukket. Eller er glidebolten og festebolten en enhet på denne bilen? Dersom førstnevnte så trenger du kun en ny glidebolten og festebolt mot caliper, dette kan umulig koste mange kroner, selv på merkeverksted. 

Dersom sistnevnte så må du også ha nytt bremseåk. 

Uansett, ville ikke kjørt bilen slik den står nå. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår