Gå til innhold

Bremsene henger på :( HJELP!!!

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

Bremsene på høyre side foran henger på. Er blitt bygd om til G60 bremser foran av forrige eier og calipterne skal være ganske så nyoverhalte (ca 1 år)

Tok av caliptern i dag og sjekka der. de styringene der skruene sitter er det i hvertfall ikke noe galt med. går fint fram og tilbake. men virker som det rett og slett er for mye trykk til caliptern.

Noen som har tips til enkle måter å sjekke sånt på. evt kan hjelpe meg med å fikse for en billig penge? skulle hatt bremsene i orden til neste helg (14 mai) da jeg skal på langtur.

feilen er bare på høyre framre calipter. dvs fører siden. og kommer også etter hvert. sitter ikke på når jeg starter bilen men kommer etter hvert da bilen blir varm. etter en stund blir det så ille at jeg nesten ikke klarer få bilen framover. :(

HJELP tas imot med takk.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

Bremsene på høyre side foran henger på. Er blitt bygd om til G60 bremser foran av forrige eier og calipterne skal være ganske så nyoverhalte (ca 1 år)

Tok av caliptern i dag og sjekka der. de styringene der skruene sitter er det i hvertfall ikke noe galt med. går fint fram og tilbake. men virker som det rett og slett er for mye trykk til caliptern.

Noen som har tips til enkle måter å sjekke sånt på. evt kan hjelpe meg med å fikse for en billig penge? skulle hatt bremsene i orden til neste helg (14 mai) da jeg skal på langtur.

feilen er bare på høyre framre calipter. dvs fører siden. og kommer også etter hvert. sitter ikke på når jeg starter bilen men kommer etter hvert da bilen blir varm. etter en stund blir det så ille at jeg nesten ikke klarer få bilen framover. :(

HJELP tas imot med takk.

Har du sjekket at bremseklossene dine går greit da? Hvis de går greit ville jeg satset på bremseslange som er smuldret opp innvendig, og hindrer bremsevæska å gå tilbake etter du har bremset. Derfor får du problemet etter en liten stund med kjøring. Over natta feks klarer bremsevæsken å gå tilbake til beholderen.

:)

Feilen er på høyre caliper? førersiden? :D Er det kanskje en høyrerattet bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider