Opptatt Skrevet %s, %s Rapporter Share Skrevet %s, %s Hadde akkurat kommet hjem fra en fin langtur, ca 4 timer, skulle kjøre inn på gårdsplassen, satte meg litt fast på en liten våt snøsak, har jo 4wd så dette skulle går greit. Men i det jeg kjører i 1 gir, kveler motoren seg 2 ganger, måtte gi den mye turtall for at den ikke skulle kveles. Kom meg over og inn på plassen, men da begynte det å ryke som om bilen tok fyr. Det har røket i 30 minutter, se video som er vedlagt. Den klassiske lukten av brent plastikk med mer. Har dere noen tips? 1000005190.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet %s, %s Rapporter Share Skrevet %s, %s Området det ryker fra, sånn i første øyekast, er girkassen. Du skriver at du kveler motoren i 1. gir men lite utfyllende info rundt dette, f.eks. om det føles som bremser henger? Ut fra så lite informasjon oppgitt så vil min mistanke gå i retning girkassen, varmgang/skjæring. Mulig pga for lite olje på girkasse, men siden du ikke oppgir noe som helst info blir det bare vill gjetting 🙄 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opptatt Skrevet %s, %s Forfatter Rapporter Share Skrevet %s, %s Har testet ut problemet litt mer, det virker som bilen sliter med lavt turtall i 1 giret, dvs. at den kveles veldig lett, dette kan også skje under kjøring når man bremser ned i kryss etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg