Gå til innhold

Installasjon av ny radio Audi A4

Ranger emnet

Simon T

Anbefalte innlegg

Hei.

Har aldri drevet med elektronikk i bil, spesielt aldri montert eller jobbet med stereo, eller lignede. Var innom TVBoden i Sverige for noen dager siden, å kjøpte meg ny radio til min bil (Sony DSX-A510BD) i tillegg kjøpte jeg med en Connects2 CTSAD00C.2AA (Audi CAN-Bus Stalk Adapter), og DAB Antenne, da jeg ønsker å oppgradere radio anlegget i bilen, da den er av litt eldre årgang (2006-2007).

Siden jeg aldri har utført noe arbeid innen radio og stereo for bil før, tenkte jeg det hadde vært lurt å konsultere her før jeg forsøker meg på å installere dette på egenhånd. Har antakeligvis funnet rett sele som passer til oppsettet bilen min har, men er svært redd for å koble portene feil.

Legger ved noen bilder av baksiden av radioen som medfulgte bilen, samt selen som jeg tenker er den rette. Bilen har i sin originale radio 2 svarte plugger og en brun, og er veldig usikker på hvor bilens plugger skal i henhold til selen. Jeg har lest bruksanvisning til både Connects2 samt Sony Radioen, men finner ikke ut av noe særlig hvor hver plugg skal inn, da fargene på ledningen på selen er helt forskjellige i forhold til fargene på pluggene i bilen.

Bilen dette gjelder er en Audi A4 (tror det er B7, men litt usikker, det er Avant S Line 2006 eller 2007 modell). Legger ved et par bilder av hvordan nåværende radio er (1 DIN) samt kablene den har nå.

bil_concert_4.jpg

bil_concert_3.jpg

bil_concert_2.jpg

bil_concert_1.jpg

bil_connects2_3.jpg

bil_connects2_2.jpg

bil_connects2_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider