Cool Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Jeg kjøpte en Audibahn 12" av lydcompagniet i fjord, å i går så gikk subben til h...... det var talespolen som løstnet fra membran. Går dette på garantien? jeg prøvde og kontakte lydcompagniet men han har stengt telefonen, og websiden er nede. sitter jeg med skjegge i postkassen og må kjøpe meg ny sub nå? Siter Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Er veldig vanskelig å si. kommer helt ann på hvordan subben er brukt. Om det er selve lissetrådene fra spolen som har løsnet fra membranen, kan dette skje om elementet er drevet utenfor sin mekaniske slaglende. Det hender ofte at produsentene er litt gjerringe på lengden på disse og da er det ikke store ekstra utvinget dem skal ha før lissene ryker. Problemet er at det er en avveining dette. Er lissene for lange vil dem slå i membranen når elementet jobber, er dem for korte vil dem ryke. Om membranen har løsnet fra selve spolen, eller riktigere sagt spoleformen og spider'n, er det stor sannsynlighet for at det er en kvalitetsvikt, ellers har du virkelig vært slem med elementet, eller kanskje en kombinasjon :D . Kontakt importør å hør hva dem har å si. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg