Gå til innhold

Clutch på VW Golf 2007

Ranger emnet

VWgolfbil

Anbefalte innlegg

Under en kjøretur ble clutchpedalen ødelagt. Når jeg presset den inn kom den ikke tilbake. Jeg stoppet bilen og trillet litt tilbake. Under bilen var det en væske som hadde lekket. Jeg satt bilen i 1.gir når den stod stille, så startet jeg bilen og jeg begynte å kjøre. Jeg kjørte de 500 meterne hjem før jeg fikk tauet bilen på verksted. Har fått beskjed om at hele clutchen nå må byttes, men skjønner ikke hvordan det da er mulig at jeg fikk kjørt bilen hvis clutchen er ødelagt? For meg virker det som noe annet må være galt, hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VWgolfbil skrev:

Under en kjøretur ble clutchpedalen ødelagt. Når jeg presset den inn kom den ikke tilbake. Jeg stoppet bilen og trillet litt tilbake. Under bilen var det en væske som hadde lekket. Jeg satt bilen i 1.gir når den stod stille, så startet jeg bilen og jeg begynte å kjøre. Jeg kjørte de 500 meterne hjem før jeg fikk tauet bilen på verksted. Har fått beskjed om at hele clutchen nå må byttes, men skjønner ikke hvordan det da er mulig at jeg fikk kjørt bilen hvis clutchen er ødelagt? For meg virker det som noe annet må være galt, hva tenker dere?

Det er utløserlageret/slavesylinderen som er defekt. Den er fortsatt mulig å betjene clutchen, helt til systemet er tomt for bremsevæske. Girkassen må ut for å skifte denne og når girkassen er demontert, så skifter man alle tilhørende deler. Sett i fra verkstedets side så blir det et h.. om det da går 6 mnd også er clutchen utslitt og du må igjen betale for at girkassen demonteres. Prøv å forklar det til en kunde som ikke har peiling på bil. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider