Gå til innhold

Utbedre 2005 Caravelle?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har en lang 2005 2,5 TDI - kombiversjonen! Dvs 2+3 seter og fast skille til bagasjerommet bak. Er veldig fornøyd med bilen men ser jeg bør gjøre noe. Det er steinsprutskader i lakken og de "vanlige" rustskadene nederst langs dørene og visstnok under. Siden jeg har 10 tommeltotter, så må jeg desverre sette bort det meste...

Hvilken rekkefølge bør jeg gjøre følgende og hva kan slike jobber med deler komme på så circa? (Regner med at jeg må ha doble kvitteringer, en for å vise kona og en for resten 🙂 )

• Bytte drivstoffrør/bremserør, skal visstnok ha litt rust på seg - ikke nok til mangellapp.
  • Bytte eksoanlegget - igjen, litt rust nå, ikke nok til mangellapp, men hvis jeg skal understellsbehandle, så er det sikkert greit å ha unnagjort.
  • Understellsbehandle - er det noe vits i når det er noe rust der fra før?
  • Lakkutbedre/nylakking av hele bilen(?)
  • Støyisolere, ihvertfall bak - blir litt mye støy for bikkja...
  • Bytte ut radio med noe nytt - FM, utdatert satelittnavigering, osv...
  • Bytte/fikse midtkonsollet - den biten på dashboardet som med koppholder m.m., hvis noe sånt finnes?
  • Bytte ut stolene med noe mykere foran, og bak. Vil fortsatt ha 2+3 seter...

Er åpen for forslag på mer, og tips om hvem som er flinke på å gjøre slike oppgaver ikke alt for langt unna Oslo. Er ikke redd for brukte komponenter om de er bra og ser pene ut. Vet dette ikke er gratis, og er redd deler av tingene over ikke blir gjort fordi det blir for dyrt og eller ikke er realistisk, men det er lov å drømme.

mvh

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider