Gå til innhold

Ovtavia 2012 starter ikke

Ranger emnet

Ovtavia2012

Anbefalte innlegg

Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang...

Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe.

startsperre? Hva kan jeg gjøre? 

Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer? 

Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de? 

HJELP. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ovtavia2012 skrev:

Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang...

Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe.

startsperre? Hva kan jeg gjøre? 

Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer? 

Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de? 

HJELP. Takker for svar.

Høres nok dessverre ut som motorhavari. Om det kom skarpe metalliske lyder fra motoren, så er det nok et tegn på at den har mistet oljetrykket. Er det nok olje på motoren da? 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider