Gå til innhold

Honda HR-V 2017 diesel går i nødmodus

D0ppler

Anbefalte innlegg

Dette har pågått i flere år. Den har vært inne på merkeverksted 6 ganger uten at de har funnet feilen, til tross for at de formodentlig har bytta enkelte deler. Andre verksted har også kikket på dette uten at de har klart å lokalisere feilen.

Når bilen går i nødmodus, så lyser motorlampa og prosedyren min er å skru av tenninga og starte opp igjen (gjerne umiddelbart), og da virker den som den skal igjen. Har kjøpt egen sånn «dings» man kobler seg opp mot bilen med for å lese av og resette feilmeldingene.

EGR-ventilen er fjernet, uten at dette hjalp.

Jeg kan kjøre hundrevis av kilometer uten at dette skjer med mindre jeg har på cruisecontrollen. Da går den i nødmodus innen maks 5 minutter.

Men dersom jeg kjører uten cruisecontroll og den går i nødmodus, så skjer dette alltid når bilen er i fart og jeg har null gasspådrag, dvs gjerne i nedoverbakker.

Har kjørt bilen nå i flere måneder med dyserrens og høyt turtall, uten at dette heller ser ut til å hjelpe.

legger ved feilkodene «dingsen» har vist.

Har dere noen kvalifiserte tips på hva jeg kan gjøre? Bilen er nå over garantien, og merkeverksted/forhandler nekter å se mere på dette uten å ta betaling. Men de har vist seg inkompetente etter 6 forsøk uten hell.

IMG_5821.jpeg

IMG_5822.jpeg

IMG_5823.jpeg

IMG_5824.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjennskap til din bil men følg eksos fra manifold til katalysator, foran katalysator skal du finne lambdasonden. Ser ut som på bilde under.

LMM er forkortelse for luftmassemåler. Renses med f.eks. isopropanol eller elektronikkrens, altså noe som ikke legger igjen belegg. Rengjøres UTEN berøring, må sprayes ren og lufttørke.

5907558578218_large.jpg?1

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider