Gå til innhold

Audi Q7 batteri problem

Ranger emnet

Tonie

Anbefalte innlegg

Jeg har en audi q7 som jeg har overtatt etter min far. Den har stått i vinter og batteriet på bilen er helt tomt. 

Jeg kommer meg ikke inn i bilen da sentral låsen ikke funker av den grunn,. Den manuelle låsen er ødelagt så er avhengig av sentral låsen. Problemet er at jeg ikke kommer meg inn i bilen for å bytte batteri event gi strøm. Jeg har prøvd å koble til strøm fra henger gjennom bakdelen på bilen for å få strøm til batteriet på den måten uten hell. Verkmester har også prøvd å få opp døren med spesial verktøy uten hell. Har noen tips til hva man kan gjøre for å få strøm på bilen event få opp døren uten å måtte løfte opp hele bilen for å komme til på undersiden.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du har 13-pin tilhenger kontakt? Bruk lader med pluss inn på pinne 9 i kontakten, du får da spenning på batteriet. Dersom batteri er totalt utladet så vil ikke lader gi ut spenning, du trenger da en lader som kan settes i "supply mode". En annen ting, dersom batteri har vært totalt flatt så kan det hende at fjernkontroll på nøkkel ikke fungerer da den kan ha mistet parring mot bilen.

Du sier den manuelle låsen er ødelagt, noe som sjelden skjer. Det som ofte skjer er at den går tregt fordi den aldri brukes. Prøv å smøre opp låsen og lirke forsiktig med nøkkel. Gi det en mengde forsøk, smøre og lirke mange ganger, kan løse ditt problem.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider