Gå til innhold

Russebusser!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Slim!

Her er bussen til en kamerat av meg:

ndbuss.jpg

Norskt flagg over hele bussen, logo som består av ostehøvel og binders og denne bussangen. Kunne de kalt den noe annet en NorwegianDelight?

Dette er bussen til en annen kamerat av meg: Twilight. Den ble faktisk kåret til årets lysbuss.

Kunne ikke fiksa et stort bilde av bussen?

Faren min driver bedriften som laget ostehøvelen, og ville gjerne se et større bilde :)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Golden

er ikke russ før neste år, men jeg gleder meg:D

tenkte vi skulle kjøpe golden jubilee bussen, fra ohg,pers,heltberg osv.

vi SKAL inn i ringen, og med vårt budsjett skal det gå greit ;)

van er latterlig, er ikke mye billigere med tanke på at på bussen blir kostnadene delt på MANGE iforhold til van som det er et par stk på bare, og du slipper å krangle om hvem som skal kjøre, i buss så har du jo fast sjåfør.

storm bussen i år er syk, eikeli russen bruker mye penger, men discovery, fra persbråten, har brukt mer, men har ikke like sykt anlegg siden de ikke ble sponsa av stone audio.

men for dere van russ, skal vinke til dere fra ringen på alle treff neste år;)

Håper ikke dere skal betale så veldig mye mer enn 70.000,- for Golden Jubilee. En '86 modell B9M er ikke verdt et øre mer, snarere tvert imot. Ikke bare har den mindre lasteevne, den har også en mindre motor enn storebror B10M. Problemene med begge disse bussene er at de har midtmotor som gjør at de har mindre lasteevne på forakselen enn busser med hekkmotor. Dvs, dersom dere vil unngå å bli stoppet pga overlast på forakselen bør dere satse på en buss med hekkmotor.

Skaffer alle type busser til langt mindre enn det russen forlanger for sine gamle dynger. Send PM hvis det er interessant.

Kan f. eks tilby en 1985 Scania Classic helturist med ALT utstyr (toalett, klima, soveseter, TV/Video+++) til 97.000,- dette er en buss som normalt koster 200.000,-

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Håper ikke dere skal betale så veldig mye mer enn 70.000,- for Golden Jubilee. En '86 modell B9M er ikke verdt et øre mer, snarere tvert imot. Ikke bare har den mindre lasteevne, den har også en mindre motor enn storebror B10M. Problemene med begge disse bussene er at de har midtmotor som gjør at de har mindre lasteevne på forakselen enn busser med hekkmotor. Dvs, dersom dere vil unngå å bli stoppet pga overlast på forakselen bør dere satse på en buss med hekkmotor.

Skaffer alle type busser til langt mindre enn det russen forlanger for sine gamle dynger. Send PM hvis det er interessant.

Kan f. eks tilby en 1985 Scania Classic helturist med ALT utstyr (toalett, klima, soveseter, TV/Video+++) til 97.000,- dette er en buss som normalt koster 200.000,-

tviler på at vi kjøper golden nå allikevel, de skulle ha 170k for den nå, såå kul er den ikke.

blir nok highlife isteden, den var sinnsyk stor inni, og den hadde rigg for 1800 kilo, golden hadde bare 1000kilo.

men fordelen med highlife motormessig er at den har sterk motor kontra golden. highlife hadde toppfart på 120 +- og golden hadde 90 el.no rundt der.

drar på med 3 42toms plasma skjermer, beige alcantara skinnseter med 2 dj båser og en bar, blir bra :D kan ikke røpe så mye, får vente til neste år;)

btw sjåføren til golden jubilee sa at de måtte drive å jekke opp bussen bak hvis de hadde mange folk inni og anlegget oppe og de skulle kjøre, men det slappa de på highlife

evjen:

fast bestemt på buss ja, koster meg ingenting (nei, får ikke alt av pappa), hadde blitt myyye dyrere for meg å bøi med på van faktisk, er man mange nok er ikke buss no spes dyrt. tenk på alt du får igjen når du selger den for eks. golden skulle ha 170k for sin, de er 25. dvs de får igjen 6800kr, ikke dårlig;)

R32 Skyline med hvite skilter og litt mods

x 318ic vinterbil

x 93-modells 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Ta en titt på denne, en av de feteste bussene opp igjennom, denne er fra -02 tror jeg

http://www.legenden.no

Jeg kjenner dem, fet buss, dog litt lav toppfart.. rundt 80.. litt tung :)

Anlegget dems var sykt, litt over 100 kasser hvis jeg ikke tar heelt feil?

Anyway de var russ på eikeli da jeg gikk der.. dunka greit i friminuttene da.. :)

Legenden og Mirage som begge har vært på eikeli er jo grunnen til at anlegg utenfor bussen(utenom på taket) er bannet.. :(

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kasser hadde Mirage kontra Legenden? :) Syns Legenden toppa ALT av busser til nå.. Den var utrolig bra gjennomført, og ikke minst KONGE lyd! ;)

I år er det "bare" lov å ha 40 kasser MAKS, men dunker godt nok for det ass, kjenner det i brystkassa...:D

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Mange kasser hadde Mirage kontra Legenden? :) Syns Legenden toppa ALT av busser til nå.. Den var utrolig bra gjennomført, og ikke minst KONGE lyd! ;)

I år er det "bare" lov å ha 40 kasser MAKS, men dunker godt nok for det ass, kjenner det i brystkassa...:D

Jeg er ikke 100% på antallet, men jeg er sikker på at Mirage hadde fler enn Legende.. tror Legenden hadde 104 og mirage hadde 108, var identisk anlegg bare 4 flere høytalere egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Jeg er ikke 100% på antallet, men jeg er sikker på at Mirage hadde fler enn Legende.. tror Legenden hadde 104 og mirage hadde 108, var identisk anlegg bare 4 flere høytalere egentlig..

Shit!:eek: Eikeli gutta sine det..hehe:) Er bare morro med lyd da!:)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe hva er poenget med 100+ kasser på taket av en buss? VIl jo ikke være plass til å sette dem på en fornuftig måte, ender vel med at lyden fra en kasse blir blokkert av en annen kasse som står i veien..

Og med en takrigg som tåler ca 1-2tonn så kan de umulig være lov med 108kasser.. for ei sånn kasse veier mer enn 10-20kg.. ? eller.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en varebil kjørende etter bussen deres med resterende høytalere det ikke er plass til/får lov til å ha på taket..;) De resterende høytalere settes vel på bakken ved siden av bussen ettersom jeg har forstått meg riktig...? :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga denne overdrevne bruken av antall høytalere så ble det "bannet" av russestyret... det ble jo en negativ utvikling når man begynnte og bygge anlegget utenfor bussen...

Ville ikke tatt lange tiden før vi hadde sett 150+ også 200+ høytalere hvis det var fortsatt lov..

Nå satser russen mye mer på Bra lyd istede for Høy lyd :)

Mye bedre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Dette tror jeg er det største som er (i best vinkel):

Norwegian Delight (stor)

hehe den står på bukker ja..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider