Gå til innhold

2 gen camaro 74-81

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvordan er de bilene egentlig? Noen feil som går igjen? Har fått inntrykk av at t-tak lett lekker,men det gjelder vel alle biler med t-tak,eller? Hvordan er bensinforbruket på 305 og 350 motorene som sitter i dem? Er desverre litt grønn når det gjelder amcar, men har lyst på en, og synes denne typen ser tøff ut, både etter utseende og etter lommeboka mi.

Takker veldig for alle fornuftige innlegg.

-01 Peugeot 806 Familiebil

-80 Chevrolet Caprice 4 dørs

-66 Ford Falcon stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-taket kom vel ikke på Camaro før i 78, mener det var med de små lukene som var kjent for å lekke endel.

De store lukene som satt på seine 78 modeller og nyere var vel bedre.

 

Det er vel ikke så kjempeforskjell på bensinforbruket på en 305 (som først kom i 76) og en 350, mye går vel på hvor slitne tenningsdeler og forgasseren er...

 

En frisk 350 med bra tenningsdeler og bra justert forgasser kan jo bruke mindre bensin enn en sliten 305.

Men hvorfor ikke en 2.gen. fra 70-73? Er jo stort sett mye av de samma delene som fra 74-81 og mye penere ;)

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dørhengslene et svakt punkt på disse pga de lange og tunge dørene?

Enkelt å sjekke før kjøp om de er "segne" ihvertfall.

 

Min store kjepphest på amcars er el.anlegget. Gjelder ikke bare Camaro, selvfølgelig. Sjekk for tjuvkoblinger og "ormebol" under dashboard og på torpedoveggen i motorrommet.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mie dører er i allefall veldig tunge, men er jo også pga stålbjelker i dørene. Men er vell som med alt annet av biler, blir det ikke byttet i tide får du problemer

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Skal du legge penger i det bør det helst være z-28 eller Pontiac f-body. Min 75 modell er i veldig god stand vært rundt 150 000kr

 

Det er akkurat der det er så lett å gå skoa av seg med disse bilene... De er bare verdt det markedet vil betale for dem - og "ingen" betaler 150,000 for en 74+ 2nd gen f-body, Pontiac eller ikke. Har selv tapt MANGE 10-talls tusen på å lære dette the hard way, og mange med meg.

 

MEN, ja - du har absolutt rett i at det er mer å hente på en Z28 enn en RS

 

Sier ikke dette for hverken å kverulere eller være belærende - men det er bare forferdelig vanskelige biler å få igjen penga for hvis man legger mye i dem. Dette går selvsagt begge veier - så det er mulig å også gjøre et scoop ved å få en veldig bra bil til en bra penge...

 

just my $.02

 

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var i all hovedsak at pengene bør legges i de dyrere modellene viss du ikke skla tape penger ved salg.

 

Bare det å finne en 70-73 modell Tran AM er veldig vanskelig. Ettersom sammelt produksjon av Transamer i de årene er ca 10-12000 biler. Har selv sett en 1973 Trans Am på Camaro &firebird skroten i bra orginal stand, ikke strøken. Det er bil til 150 000kr. Begynner man å snakke om Ram AIr, HO eller SD versjoner får du dem ikke for under 250 000kr i ok stand. Har en kammerat som prøver å få kjøpt den ene Ram AIr IV Trans Am til Bjørn som eier Camaro og firebirdskroten har bydd 200 000kr og det er for en bil som ikke har motor engang. Ram AIr IV motor må¨man minst opp i 70-80 000kr for et overhaling objekt.

 

Men klart 75 til 81 Trans Am er jo helt vanlige biler produsert i tildels stort antall. 75 mod er rundt 27 000 biler og 77-81 ligger de rundt 100 000 TAer vært år, så er jo ikke noe spesiell bil da lenger, og verdien synker tilsvarende

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell litt smak og behag hva man liker best. Noen liker 70-73 noen 77-78 og noen raringer liker 79-81. Personlig liker jeg 70-73 best, syns fronten i 77-78 blir for moderne i forhold til resten av bilen. 74-75 er det vell få som liker best, men jeg synes dem er mye bedre enn 79-81.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår